آشنایی دانش آموزان شهر قدس با کارکرد  اداره پست

شهر قدس (پانا) – -دانش آموزان آموزشگاه شهید اطاعتی شهرقدس با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش با کارکرد اداره پست  به صورت عملی آشنا شدند.

کد مطلب: ۸۲۲۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی دانش آموزان شهر قدس با کارکرد  اداره پست

این برنامه با حضور محمد قاسمی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس و با هدف آموزش یکی از مهارت های زندگی اجتماعی مانند ارسال نامه ، آشنایی با کارکرد اداره پست ، آموزش و ارسال نامه به صورت کامل پاکت نامه، کدپستی، نشانی فرستنده، گیرنده، تمبر و ... در آموزشگاه شهید اطاعتی و با همکاری مریم خداخواه معلم کلاس سوم برگزار شد.

مریم خدا خواه معلم کلاس سوم آموزشگاه شهید اطاعتی در این رابطه گفت: امروزه با توجه به کاربرد گسترده تکنولوژی های نوین مانند موبایل، اینترنت وغیره و همچنین لزوم سرعت در انجام امور روزمره استفاده از نامه بسیار کمرنگ گردیده است.

وی افزود:این امر سبب گردیده دانش آموزان تاکنون تجربه ارسال نامه را نداشته باشند از آنجایی که پاکت نامه دارای محل مخصوص فرستنده و گیرنده فقط در اداره پست توزیع می گردد، لذا به اداره پست منطقه مراجعه شد و با سرپرست اداره پست شهرستان هماهنگی هایی انجام شد.

وی بیان داشت: با استفاده از ظرفیت های ممکن اداره پست و همچنین همکاری محترم حیدری مدیر آموزشگاه یک عدد صندوق پست و پاکت و تمبر در اختیار دانش آموزان قرار داده شد تا در بحث آموزش از آن ها استفاده شود.

خداخواه در ادامه گفت : از دانش آموزان خواستم کد پستی و آدرس محل زندگی خود را با کمک والدین خود به کلاس بیاورند و همچنین نظرات خود را درباره سال تحصیلی که در کنار هم گذراندیم بنویسند.

وی اظهار داشت : پاکت های نامه و تمبر ها بین دانش آموزان کلاس توزیع شد و دانش آموزان به صورت عینی با جزئیات یک پاکت نامه، مانند محل نوشتن آدرس فرستنده، گیرنده، کدپستی و نحوه الصاق تمبر، آشنا گردیدند.با نوشتن نشانی خود روی تخته از آنان خواسته شد تا نشانی را در قسمت گیرنده یادداشت نمایند تا نامه ها پس از طی مراحل اداری به دست معلم کلاس برسدو آن به عنوان یکی از فعالیت های درس تعلیمات اجتماعی دانش آموزان لحاظ شود .

شایان ذکر است ، دانش آموزان نامه های خود را به درون صندوق پست انداختند و روزی پر نشاط در جهت آموزش یکی از مهارت های زندگی، سپری نمودند.

/خبرنگار : شایان میدانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار