همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید اسمعلی شادی

ارومیه (پانا)- گوشه‌ای از زندگی نامه یکی شهید اسمعلی شادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

کد مطلب: ۸۲۲۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
زندگی نامه شهید اسمعلی شادی

حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید اسمعلی شادی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید اسمعلی شادی در سال1346 در روستای قلعه قورینه از توابع شهرستان شاهین دژ در یک خانواده مؤمن و فقیر به دنیا آمد و دوران ابتدایی را در همان زادگاهش به پایان رسانید.

با توجه به نبودن امکانات آموزشی و نداشتن استطاعت مالی خانواده ایشان تحصیل را رها کرده و در کنار پدر بزرگوارش به امورات کشاورزی و دامداری مشغول شد و در کلیه کارهای پدر را یارو یاور بود.

ایشان فردی بسیار شایسته و مؤمن و متدین بودن و در محل روستای خود به حسن شهرت مشهور بود و فرایض دینی خود را به موقع به جای می آورد و در مراسمات مذهبی شرکت می کرد. به خصوص به سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین(ع) علاقه وافری داشت و آرزو داشت روزی همچون مولایش به فیض شهادت نایل شود.

ایشان به خدمت فرا خوانده شد و در سپاه پاسداران به عنوان پاسدار وظیفه شروع به خدمت و در کنار سایر همرزمانش عاشقان و عارفانه می جنگید و از مرگ هراسی نداشت، در اکثر درگیریهای پیش قدم بود تا اینکه در عملیات پاکسازی مناطق پیرانشهر از لوث افراد ضدانقلاب به آرزوی دیرینه خود که همانا شهادت در راه خدا بود رسید، با اصابت تیر دشمن روح بلند ایشان به پرواز درآمد و دعوت حق را لبیک گفتند. پیکر مطهر در زادگاه خود در روستای قلعه قورینه به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار