زنگ خیام در نیشابور نواخته شد

نیشابور ( پانا )- به مناسبت روز ملی بزرگداشت خیام نیشابوری زنگ خیام در دبیرستان ماندگار خیام با حضور مسئولین و فرهنگیان و اهالی ادب و هنرنیشابور نواخته شد.

کد مطلب: ۸۲۲۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ خیام در نیشابور نواخته شد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابوراظهارکرد: خیام و فردوسی باید به نسل جوان شناخته شوند و خوشحالیم در روزهایی که به هزاره خیام نامگذاری شده است میزبان شما در برگزاری این مراسم هستیم.

حسین مهرآبادی افزود: سال 97 برای نیشابور و خراسان رضوی منشا خیر وبرکت است، بزرگانی چون خیام و فردوسی آنچنان که باید، برای نسل جوان شناخته نشده اند و اینگونه مراسمات ملی می تواند علاوه بر ارج نهادن بر جایگاه این شخصیت های علمی، نسل جدید را نیز به این چهره های جهانی نزدیک تر کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم از 70 دانش آموز برگزیده مسابقات چله چارانه و ریاضی خیام که در سطح دوره ابتدایی در محل مقبره خیام برگزار شده است، تجلیل به عمل آمد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابورتصریح کرد: باید شخصیت خیام در زمینه های مختلف بررسی شود و دانش‌آموزان با بررسی ابعاد مختلف این شخصیت تمام‌شمول بپردازند وباید از مفاخری چون خیام در زمینه فراگیری و بسط دانش و ادبیات الگو برداری کنند.

گفتنی است اجرای موسیقی همنوازی، نواخته شدن زنگ خیام، شعرخوانی و تجلیل از دانش آموزان از جمله برنامه های دیگر اجراشده در این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار