درگفت‌وگو با پانا

نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک: حباب افزایش 20 درصدی قیمت مسکن اردیبهشت ماه در ماه رمضان شکسته می‌شود

افزایش قیمت مسکن در بهمن و اسفند سال قبل حباب نبود

تهران (پانا) - نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید افزایش 30 درصدی قیمت مسکن در انتهای سال  96 حباب نبوده است اما افزایش تا 20 درصدی قیمت مسکن در اردیبهشت امسال کاذب است و بازار مسکن کشش آن را ندارد که چنین افزایش قیمتی داشته باشد بنابراین به نظر می‌رسد حباب ایجاد شده در سال جدید با رکود معاملات در ماه رمضان شکسته شود.

کد مطلب: ۸۲۲۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک: حباب افزایش 20 درصدی قیمت مسکن  اردیبهشت ماه در ماه رمضان شکسته می‌شود

حسام عقبایی درگفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: در سه ماه پایانی سال گذشته به ویژه درماه‌های بهمن و اسفند شاهد رشد نامتعارف در قیمت مسکن بوده‌ایم و این رشد قیمت در برخی از نقاط شهر تهران تا 30 درصد بوده است. از ابتدای امسال قیمت‌ها به گونه‌ای بود که در فروردین تغییرات قیمتی عمده‌ای در این بازار اعمال نشد و با وجود آنکه در هفته دوم فروردین شاهد نوسانات قیمت ارز بودیم، در قیمت مسکن تغییرات محسوسی احساس نشد.

وی افزود:‌ در فروردین 97 نسبت به فروردین 96 با کاهش حجم معاملات و خرید و فروش مسکن مواجه شدیم و معاملات در سال جاری عملا از اردیبهشت آغاز شد. در بیست و چند روزی که از اردیبهشت می‌گذرد ثبات نسبی در قیمت‌ها حاصل نشده است و برخی از مالکان به جز افزایش قیمت بهمن و اسفند افزایش قیمت دیگری را نیز بر املاک خود اعمال کرده‌اند که به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در آستانه ماه رمضان قرار داریم دیگر افزایش قیمت وجود نخواهد داشت.

نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: در ماه رمضان قیمت‌ها به تعادل خواهد رسید و به قیمت‌های بهمن و اسفند 96 نزدیک خواهد شد. رشد قیمتی که در سال 97 ایجاد شده است رشد قیمت واقعی و حقیقی نیست و مالکان متاثر از نابسامانی‌های بازار قیمت‌هایی را اعمال کرده‌اند که مطابق با نیازهای این بازار و قدرت خرید مردم نیست.

وی تاکید کرد:‌ اکنون قیمت مسکن به گونه‌ای است که کشش خرید در مردم برای تبدیل واحدهای گذشته خود یا خرید واحدهای جدید وجود ندارد و بازار پذیرای افزایش قیمت ایجادشده در سال جدید نیست.

عقبایی با اشاره به رکود معاملات مسکن اظهار کرد:‌ در ماه رمضان با رکود بیشتری در معاملات مواجه می‌شویم و به نظر می‌رسد حباب قیمتی ایجاد شده در اردیبهشت امسال با رکود معاملات از بین برود.

رشد قیمتی مسکن در تابستان معادل نرخ تورم

نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرد: در بهمن و اسفند 96 افزایش قیمت پس از ماه‌ها رکود به وجود آمد و نگاه بدبینانه این است که در اواسط تابستان قیمت مسکن با رشد همراه شود و با رونق معاملات در شهرهای بزرگ افزایش قیمتی معادل نرخ تورم ایجاد شود اما در شهرهای کوچک کشش افزایش قیمت وجود نخواهد داشت.

عقبایی اظهار کرد: افزایش قیمت ایجاد شده در بهمن و اسفند حباب نبوده است و به طور متوسط در نقاط مختلف کشور از 8 تا 30 درصد افزایش قیمت اعمال شده است که این افزایش قیمت بیشتر در شهرهای بزرگ بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار