مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد: می خواهیم مالکیت ادبی و هنری را شناسنامه دار کنیم

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت ادبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین استراتژی مالکیت ادبی و هنری را تلاشی در جهت شناسنامه دار شدن مالکیت ادبی و هنری خواند .

کد مطلب: ۸۲۱۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد: می خواهیم مالکیت ادبی و هنری را شناسنامه دار کنیم

لادن حیدری مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت ادبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشتمین همایش ملی مالکیت ادبی و هنری که امروز 25 اردیبهشت 97 در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: امروز که هشتمین همایش در حال برگزاری است به جرات می توانم بگویم که در حال حاضر حقوق مالکیت ادبی آرام ارام در حال نیل به جایگاه خود هستند.

وی ادامه داد:‌در همایش های قبلی مسئله بیشتر از نظر حقوقی مورد بررسی قرار گرفته بود اما در این همایش بنا شده است مسیر رسیدن به حقوق مالکیت ادبی و هنری در کشور ترسیم شود.

دبیر هشتمین همایش ملی مالکیت ادبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاشهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت حقوقی از اثار ادبی و هنری افزود: وزارت ارشاد تلاش کرده است علاوه بر حمایت حقوقی بازار این اثار را رونق بخشد و بستر فروش آنها را در دنیا فراهم کند تا از این لحاظ کشور از نظر اقتصادی و فرهنگی تقویت شود.

وی در خصوص خط مشی همایش هشتم گفت:‌ موضوع این همایش تدوین استراتژی ملی مالکیت ادبی و هنری است تا سندی تهیه و تصویب شود تا یاریگر مدیران این حوزه باشد و وضعیت حقوقی آن را رو به جلو نگه دارد. نقشه راهی است که هر مدیر در وزارت فرهنگ و دستگاه های مرتبط بداند مدیران پیشین تا کجا پیش رفته اند.

حیدری خاطرنشان کرد:‌ با تصویب این سند قصد داریم حقوق مالکیت ادبی و هنری را شناسنامه دار کنیم.

وی در پایان از حضور نماینده دفتر جهانی مالکیت حقوقی در این همایش تشکر کرد و گفت: امیدوارم بافرهنگ سازی وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر دستگاه های زیربط هر چه سریعتر به این حقوق دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار