رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی بهره‌برداران از انبارها و مخازن اختصاصی مطرح کرد:‌ تلاش برای برندسازی ذخیره‌سازی کالا

تهران (پانا) -  رئیس هیات مدیره انجمن صنفی بهره برداران از انبارها و مخازن اختصاصی با اشاره به تلاش برای برندسازی ذخیره‌سازی کالا در انبارها و مخازن اختصاصی می‌گوید تا‌کنون اطلاعات دقیقی از آمار و امکانات انبارها و مخازن نگهداری کالاهای وارداتی ، صادراتی و ترانزیتی وجود نداشته است و این انجمن در تلاش برای ایجاد برندسازی در کار ذخیره‌سازی و انبارداری کالاست.

کد مطلب: ۸۲۱۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی بهره‌برداران از انبارها و مخازن اختصاصی مطرح کرد:‌ تلاش برای برندسازی ذخیره‌سازی کالا

علیرضا افتخاری در نشستی خبری با اشاره به اهداف تشکیل اظهار کرد:‌ تلاش در جهت بهبود کیفیت خدمات انبارداری با بررسی،شناخت و استقرار روش‌های نوین کنترل کیفیت، کوشش در ارتقای بهره‌وری منابع و ظرفیت تولید، انتقال نوآوری تکنولوژیک از جمله موضوعاتی است که در دستور کار انجمن بهره‌برداران قرار دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی بهره برداران از انبارها و مخازن اختصاصی گفت: گمرک همیشه تضامین زیادی را از تجار طلب می‌کند که این تضامین می‌تواند در قالب بیمه‌نامه باشد به این معنا که تشکل صنفی بهره‌برداران از انبارها و مخازن اختصاصی وارد قرارداد شود.

وی با تاکید بر تفکیک میان انبارهای عمومی و انبارها و مخازن اختصاصی اظهار کرد: یکی از شرایط پذیرش اعضای انجمن این است که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی تنها در صورت دارا بودن و شاغل بودن در حرفه انبارها و مخازن و با ارائه مدارک شامل قرارداد یکساله یا قرارداد اجاره اموال در مناطق ویژه اقتصادی کشور می توانند عضو این انجمن شوند.

افتخاری با بیان اینکه کالاها برای واردات باید وارد انبار یا مخزن اختصاصی شوند گفت:‌این انجمن با هدف استانداردسازی احداث مخازن و انبارها ایجاد شده است و آموزش شاغلان در مخازن و انبارها به منظور حفظ مباحث حرفه ای ،‌ایمنی و بهداشت از جمله دیگر اهداف تشکیل این انجمن است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی بهره برداران از انبارها و مخازن اختصاصی با بیان اینکه این انجمن بر روی رویه های گمرکی تمرکز دارد عنوان کرد: استاندارد سازی ذخیره‌سازی کالا در انبار و مخزن ، آموزش پرسنل ، ایجاد ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی در زمینه استانداردسازی جهانی ذخیره‌سازی از جمله اهدافی است که در دست پیگیری است.

افتخاری با بیان اینکه 400 شرکت در کار انبارو مخزن فعال هستند، عنوان کرد: تا‌کنون اطلاعات دقیقی از آمار و امکانات انبارها و مخازن نگهداری کالاهای وارداتی ، صادراتی و ترانزیتی وجود نداشته است و این انجمن در تلاش برای ایجاد برندسازی در کار ذخیره‌سازی و انبارداری کالاست.

وی ادامه داد: اعضای انجمن باید به قوانین گمرک احترام بگذارند و ضمن رعایت استانداردهای لازم آموزش‌های ارائه شده را نیز به درستی اجرا کنند.

افتخاری با بیان اینکه بیمه صنعتی نوپا در کشور است اظهار کرد: این صنعت هنوز نقش واقعی خود را در فعالیتهای اقتصادی و صنایع ایفا نکرده است و گسترش فعالیتهای بیمه ای می تواند به رونق تجارت و فعالیتهای اقتصادی منجر شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در ورود موقت کالا و رویه های گمرکی وجود دارد اظهار کرد: حل این مشکلات به تجار و تولیدکنندگان صادراتی کشور کمک زیادی می کند و شناخت مسائل و مشکلات اعضا و مشکلات بیمه ای و رویه های گمرکی از جمله اهداف دیگری است که در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: وصل شدن شرکت‌های بیمه‌گر به گمرک موجب کاهش قاچاق در کشور خواهد شد.

وی تعداد اعضای این تشکل تازه تاسیس را 11 شرکت اعلام کرد و افزود: در سمیناری که به زودی برگزار می شود فرایند جذب اعضا با حضور مسئولانی از سازمان پایانه ها ،‌سازمان استاندارد و سازمان بنادر انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار