تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی از علل بروز بیماری های غیر واگیر است

نیشابور ( پانا )- معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی از علل بروز بیماری های غیر واگیر است.

کد مطلب: ۸۲۱۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی از علل بروز بیماری های غیر واگیر است

علیرضا رئیسی در مراسم افتتاح هم زمان 10 پروژه بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: امروزه در وضعیت و نوع الگوی بیماری ها در سطح کشور و دنیا تغییراتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته علت مرگ و میر افراد، بیماری های عفونی، تنفسی و بیماری های واگیر دار بود در حالی که امروزه بیماری های غیر واگیر در حوزه سلامت اهمیت زیادی پیدا کرده است.

معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تغییر الگوی بیماریها تصریح کرد: برای کنترل بیماریهایی همچون فشار خون، قند خون، چاقی، کم تحرکی و ... که در حوزه بیماری های غیر واگیر قرار دارند بایستی به روش های مانند تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی توجه کرد.

وی افزود: امروزه چاقی، کم تحرکی، مصرف دخانیات، غذاهای ناسالم و مصرف چربی، قند، شکر، سلامتی مردم را تحت الشعاع قرار داده است بطوری که میانگین مصرف نمک درکشور ما 2.5 برابر و میزان مصرف شکر بیش از سه برابر میانگین مصرف شکر در دنیا است.

علیرضا رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش و شیوع بیماری های غیر واگیر همه شهروندان بایستی با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی بیش از پیش در راستای پیشگیری از این بیماری ها اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار