نمایشگاه نقاشی دانش‌آموز شیرازی در نگارخانه استاد غلامی برپا شد

شیراز (پانا) - آثار نقاشی دانش‌آموز پایه نهم. دبیرستان استعدادهای درخشان حضرت زینب ناحیه 4 شیراز، در نگارخانه استاد غلامی، واقع در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپا شد.

کد مطلب: ۸۲۱۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه نقاشی دانش‌آموز شیرازی در نگارخانه استاد غلامی برپا شد

نگارخانه استاد غلامی از شنبه ٢٢ اردیبهشت97، به مدت 10 روز میزبان نمایشگاه آثار نقاشی کیمیا انفعالی است.

این دانش‌آموز هنرمند شیرازی که عنوان نمایشگاه آثار خود را «واریوس» انتخاب کرده است، درباره این نامگذاری گفت: واریوس به معنی گوناگون و رنگارنگ است.

تابلوهای نقاشی وی در ابعاد مختلف و تلفیقی از کوبیسم و اکسپرسیونیسم است و در خلق آنها از تکنیک خط، نقطه، سطح و حجم استفاده و ماژیک و قلم راپید به کار گرفته شده است.

خالق نمایشگاه واریوس افزود: موضوع و سوژه‌های این نمایشگاه برگرفته از مسائل جامعه ایران و جهان است و هر کدام از آثار دارای مبانی و دریافت‌هایی متفاوت از سوژه است.

دانش‌آموز هنرمند شیرازی با تاکید بر اینکه «تلاش می‌کنم تا حرف‌های نگفته‌ام را روی بوم بنویسم»، افزود : اشاره بیشتر این آثار به در نظر نگرفتن بعضی از استعدادها و تواناهایی‌هایی است که در جامعه درست پرورش داده نمی‌شود و همچنین تفاوت‌های جنسیتی و مسایل و نیازهای بانوان جوان در جامعه امروز را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

انفعالی با تاکید بر اهمیت آموزش هنرهای تجسمی خاطر نشان کرد: استعداد هر کسی اولین شاخص اوست؛ البته اگر علاقه نباشد، نمی‌توان به آن مرحه لازم دست یافت و پیشرفت کرد. آموزش هنرهای تجسمی دارای اهمیت است زیرا باعث کمک به فرد و استعدادش می شود.

مایشگاه واریوس کیمیا انفعالی، روز شنبه، ٢٢ اردیبهشت ماه جاری، در نگارخانه استاد غلامی واقع در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با حضور جمعی از مسئولان حوزه هنری استان، هنرمندان، دانش‌آموزان و مسئولان آموزش و پرورش افتتاح شده و در مدت 10 روز ، صبح‌ها ساعت ٩ تا ١٣ و عصرها نیز از ساعت ١٦ تا ٢٠ ، برای بازدید علاقه‌مندان باز است.

سرگروه آموزشی درس فرهنگ و هنر متوسطه اول استان فارس و دبیر هنر دبیرستان استعدادهای درخشان حضرت زینب ناحیه 4 شیراز گفت: کیمیا انفعالی که هم اکنون در پایه نهم مشغول به تحصیل است، تا پایه هشتم سر کلاس فرهنگ و هنر همیشه انتهای کلاس می نشست و دل به درس نمی داد.

رقیه آقا حسینی افزود: اواخر سال گذشته یعنی پایه هشتم در زنگ هنر متوجه شدم کیمیا تکلیف مورد نظر رو انجام نداده، و به جای آن در مقابلش یک نقاشی به من نشان داد که تصویر چهره‌ای نقاشی شده به سبک هنر نوین و با فرم‌های هندسی و غیر هندسی و به صورت انتزاعی بود که به گفته خودش سبک مورد علاقه اوست.

این معلم هنر در ادامه گفت: این نکته خیلی برایم جالب بود و موجب تعریف و تمجید من از این طرح و نشان دادن آن نقاشی به سایر دانش آموزان کلاس شد و این اقدام نقطه شروعی شد برای این دانش‌آموز هنرمند تا در روزهای بعد و در طول تابستان نیز طرح‌های جدیدی از او در این سبک شاهد باشم .

دبیر هنر دبیرستان استعدادهای درخشان حضرت زینب ناحیه 4 شیراز یادآور شد: به منظور هدفمند کردن فعالیت‌های کیمیا ، ضمن هدایت او به سمت رسم طرح‌های هدفمند در سایزهای بزرگ بر روی مقوا، قول همکاری برای نمایش آثارش در نمایشگاهی مستقل را دادم و این امر انگیزه مضاعفی برای وی بود تا در ابتدای مهر ماه، 40 اثر هنری از این دانش‌آموز در اندازه‌های زرگ دریافت کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار