تولید 3 نوع سم جدید با استانداردهای جهانی در سمنان

سمنان (پانا) - سه نمونه سم جدید با تلاش متخصصان داخلی در شرکت تولید سموم شیمیایی سمنان تولید و عرضه انبوه آن در بازار مصرف آغاز شد.

کد مطلب: ۸۲۱۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید 3 نوع سم جدید با استانداردهای جهانی در سمنان

محسن بیگدلی مدیر عامل شرکت فرآوری شیمیایی هِف سمنان گفت: سم " فلومترین " (flumethrin ) در بخش دامی ، سم "هفلامبدا " ( heflabbada) در بخش کشاورزی و سم " لامبدا سی هالوترین دبیلو پی " (Lambadacyhalothrin w p) در بخش خانگی با برخورداری از بالاترین استانداردهای جهانی زیر نظر واحد آرندی این مجموعه به خط تولید و توزیع رسید.

وی با بیان اینکه مبارزه با کَنِه بعنوان یکی از عوامل کاهش شدید محصولات پروتئینی و لبنی برای دامداران اهمیت ویژه ای دارد، افزود: تولید انحصاری سم فلومترین در این واحد صنعتی علاوه بر به روز رسانی فرمولاسیون، در دسترسی به موقع و استفاده موثر در بازه زمانی خاص بسیاری از مشکلات دامداران استان سمنان و استان های عشایری هم جوار را برطرف کرده است.

مدیر عامل شرکت فرآوری شیمیایی هِف سمنان، به منظور مبارزه کامل با آفت سِن گندم، سم کشاورزی هف لامبدا با فرمولاسیون انحصاری این شرکت با روش سوسپانسیون و حلّال غیر آلی آب یکی از جدیدترین الگوهای سم سازی دنیا را بومی سازی کرده است و هم اکنون با همین نام تجاری ایرانی در بازار عرضه می شود.

بیگدلی، ورود به عرصه ساخت سم های مبارزه با حشرات خانگی را یادآور شد و اضافه کرد: " لامبدا سی هالوترین دبیلو پی " نیز با بهره گیری از دانش فنی جوانان دانشگاهی در رده حشره کش های پرتقاضا بازار داخلی و حتی صاداراتی ما قرار گرفته است.

وی در خصوص اولویت های تولیدات این شرکت در سال جدید اظهار داشت: مذاکراتی با کشورهای صاحب فناوری در خصوص اعزام و آموزش نیروهای انسانی این شرکت صورت گرفته است که تا یک سال آینده خط تولید کودهای ریز مُغَزی و بیولوژیک نیز با بومی سازی کامل، در این واحد راه اندازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار