معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

جشنواره "سفیران سلامت" ؛ رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش / ارسال 2000 اثر به جشنواره "سفیران سلامت"

سمنان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، از ارسال 2000 اثر به دبیرخانه جشنواره «سفیران سلامت» دانش‌آموزی استان سمنان خبر داد و افزود: در بحث سفیران سلامت به‌دنبال مدرسه‌محوری و تعمیق آموخته‌های دانش‌آموزان هستیم.

کد مطلب: ۸۲۱۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره "سفیران سلامت" ؛ رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش / ارسال 2000 اثر به جشنواره "سفیران سلامت"

مهدی صفاری، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر پایه ارتقاء سلامت جامعه تدوین شده است، اظهار داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، سندی است که چارچوب تعلیم و تربیت را تدوین کرده و جامعه سالم را رقم می زند.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح ملی سفیران سلامت، در طول سال تحصیلی کتابچه‌های آموزشی با محتواهای بهداشت و سلامت با شمارگان 15 هزار جلد بین دانش‌آموزان در مدارس استان سمنان توزیع شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با عنوان این مطلب که توزیع برخی دیگر از ملزومات مانند کاور و کارت‌های شناسایی سفیران سلامت، از دیگر اقدامات در راستای اجرای این طرح بوده است، اضافه کرد: برنامه‌های متعددی مانند جشنواره غذای سالم، جشنوراه‌های بهداشتی، طرح سلامت دهان و دندان و فلوراید تراپی و برنامه‌ها و جشنواره‌های مناسبتی چون روز جهانی غذا، هفته سلامت، هفته محیط زیست و هفته منابع طبیعی به عنوان زیربرنامه طرح سفیران سلامت در مدارس استان سمنان اجرایی شده است.

صفاری با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس این استان برای اجرای طرح سفیران سلامت و دیگر برنامه‌های بهداشتی برای دانش‌آموزان، بیان کرد: در این راستا از 1000 رابط فرهنگی سلامت به صورت داوطلبانه در همه مدارس استان سمنان به منظور آموزش و نظارت بر اجرای طرح سفیران سلامت استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح همه رابطان سلامت آموزش‌های لازم را در حوزه اهداف اجرای این طرح دیده‌اند، گفت: این سلسله آموزش‌ها ادامه می‌یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری سفیران سلامت در 2 بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان گفت: این جشنواره در رشته‌های نقاشی، روزنامه‌دیواری، انشاء نویسی و داستان ویژه دانش‌آموزان و نیز در رشته‌های عکاسی و فیلم کوتاه ویژه فرهنگیان استان سمنان برگزار شده است.

۱۶ هزار دانش‌آموز استان سمنان "سفیر سلامت" شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، از عضویت بیش از ۱۶ هزار دانش‌آموز این استان در طرح ملی سفیر سلامت خبر داد و عنوان کرد: این تعداد در مقایسه با سال تحصیلی گذشته به بیش از 2 برابر رسیده است.

صفاری با بیان مهم‌ترین اهداف اجرای طرح دانش آموزی سفیران سلامت در مدارس این استان، اظهار کرد: این طرح با هدف " تربیت دانش آموزان مستعد در قالب آموزه‌های سلامت در آموزشگاه‌های استان سمنان " و نیز " انتقال مفاهیم و داده‌های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان عضو طرح سفیران سلامت به گروه همسالان خود در محیط مدارس" اجرایی شده است.

وی، با اشاره به ارسال بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره تصریح کرد: از نظر کمی تعداد آثار این جشنواره بیش از 250 درصد افزایش داشته اشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با عنوان اینکه آئین اختتامیه طرح ملی سفیران سلامت استان سمنان روز بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه امسال در سمنان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این از برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری سفیران سلامت تجلیل می‌شود.

صفاری، همچنین از تجلیل 45 رابط سلامت برتر استان سمنان در اختتامیه طرح سفیران سلامت خبر داد و افزود: در هفته سلامت امسال نیز کارگاه آموزشی ویژه با موضوع محیط زیست برای 50 نفر از کارشناسان سلامت و مراقبان بهداشت استان سمنان به عنوان رابطان سلامت برگزیده مدارس این استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار