مدارس بزرگسال و آموزش از راه دور شرایط ارتقاء پوشش تحصیلی را فراهم می‌‌کنند

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: مدارس بزرگسال، ایثارگر و آموزش از راه دور با فراهم‌سازی شرایط تحصیل طبق قانون پوشش تحصیلی را ارتقاء می‌بخشد.

کد مطلب: ۸۲۱۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدارس بزرگسال و آموزش از راه دور شرایط ارتقاء پوشش تحصیلی را فراهم می‌‌کنند

اسفندیار نظری در گردهمایی مدیران، کارشناس مسئولان، کارشناسان آموزشی و رابطین ادارات شهرستان ها ومناطق که به منظور همکاری، هم اندیشی و توجیه آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه مدارس بزرگسالان که در مجتمع رفاهی فرهنگیان خزر آباد ساری برگزار شد ، با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد گسترده اجتماعی است اظهار داشت: آموزش و پرورش نهادی است که زیرساخت تربیتی و توسعه را فراهم می کند.

او یکی از ویژگی های اساسی سازمان های جدید را شکل گیری آن ها بر مبنای یادگیری برشمرد و خاطر نشان ساخت: سازمان ها برای رهایی از مسائل پیش رو باید از قالب های سنتی خارج و به سمت سازمان یادگیرنده متحول شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امروزه محیط در حال تغییر است ابراز داشت: باید بر اساس اهداف سازمانی و بیان وضعیت موجود سازمان شرایطی مطلوبی را فراهم کرد تا شکاف وضع موجود رفع شود.

نظری با اشاره به رشد دانش پرسنل بیان داشت: رشد دانش پرسنل میزان هوش سازمان ها را افزایش می دهد و منجر به بهره وری می شود.

او با بیان اینکه تسهیل اطلاعات باعث افزایش دانش و رشد نیروی انسانی می شود خاطر نشان ساخت: در راستای توسعه هوش سازمانی آموزش همه ارکان سازمان در اولویت بالا قرار دارد و همه ظرفیت های سازمانی در اختیار برنامه های آموزشی همکاران قرار می گیرد.

معاون آموزش متوسطه ایجاد انعطاف در برنامه درسی، توسعه فرصت های آموزشی منطبق بر شرایط توانایی ها و نیازهای دانش آموزان بازمانده از تحصیل و متقاضیان واجد شرایط خاص را از جمله اهداف مدارس بزرگسالان برشمرد و یادآور شد: برای پیشگیری از تخلف در ثبت نام بهتر است سوابق تحصیلی دانش آموزان ثبت نامی در آغاز ترم از طریق سیستم استعلام شهرستان مبدا کنترل شود.

نظری با اشاره به بررسی وقفه تحصیلی و یا ترک تحصیل دانش آموزان مشمول نظام وظیفه و تأکید بر مشاهده‌ی فتوکپی برگه های پایان خدمت و معافیت افزود: در حین ثبت نام باید مدارک دانش‌آموزان مربوط به رای کمیسیون خاص، شرایط سنی ویژه و یا تغییر رشته سایر شاخه‌ها به کاردانش کامل باشد تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری شود.

معاون متوسطه بررسی دفاتر امتحانات، فارغ التحصیلان، آمار و لیست نمرات دبیران امری مهم قلمداد کرد و اضافه کرد: دریافت هرگونه استعلام گواهینامه های مهارتی دانش آموزان شاخه کاردانش باید از دستگاه های متولی استاندارد صورت گیرد.

او برگزاری دوره‌های دانش افزایی و نظارت بر عملکرد مدیران مدارس را گامی در جهت رفع ابهامات دانست و اضافه کرد: مطالعه آیین نامه و بررسی بخشنامه ها اجرای دقیق دستورالعمل ها را به دنبال دارد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به رعایت و نظارت بر امور مالی مدارس بزرگسالان مطرح کرد: دریافت‌ها و پرداخت‌ها باید بر اساس ابلاغیه اداره کل انجام شود و برای هر فعالیتی در مدرسه مستندسازی صورت گیرد.

او تهیه و تنظیم رسید مدارک تحصیلی و نظارت بر بایگانی آن را منطبق بر رعایت قانون آموزشی برشمرد و اشاره داشت: برگزاری منظم کلاس ها باید بر اساس انتخاب واحد دانش آموزان باشد تا منجر به رعایت سقف انتخاب واحدهای حضوری و غیر حضوری گردد.

این مسئول جدیت در برگزاری امتحانات برابر ضوابط و مقررات را در مدارس بزرگسال را نشان دهنده ی نظم کاری عنوان کرد و ادامه داد: نظارت بر فرآیند پرسش های کلاسی دانش آموزان بزرگسال منجر به بها دادن اینگونه دانش آموزان به درس و تحصیل می شود.

نظری با اشاره به برنامه ریزی مدون افزود: هرگونه موفقیتی در گرو برنامه ریزی مدون و تعامل سازنده امکان پذیر است مدیران باید با تعامل سازنده با عوامل مدرسه برای هدایت هرچه بیشتر مدرسه گام بردارند.
این مسئول رعایت قوانین و مقررات ثبت نام از دانش آموزان واجد شرایط را امری مهم برای ادامه تحصیل ذکر کرد و تاکید کرد: قرار است شرایط تحصیل برای همگان فراهم شود اما در چاربوب قانونی باید انجام شود.

او بیان داشت: مدارس بزرگسال، ایثارگر و آموزش از راه با فراهم‌سازی شرایط تحصیل طبق قانون پوشش تحصیلی را ارتقاء می‌بخشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تعداد مدارس ایثارگران استان را ۱۵ مدرسه و تعداد مدارس آموزش از راه دور را ۷۸ مدرسه ذکر و تصریح کرد: ۲۸ هزار و ۹۷۸ دانش آموز در نیمسال دوم در مدارس بزرگسالان، ایثارگران و آموزش از راه دور مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار