نگاهی به سریال‌ها و تاک‌شوهای تلویزیونی ماه رمضان در سال 97

تهران (پانا) -– ماه رمضان امسال هم تلویزیون سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌هایی را آماده پخش کرده است که در این گزارش به معرفی بعضی از آنها می‌پردازیم.

کد مطلب: ۸۲۱۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به سریال‌ها و تاک‌شوهای تلویزیونی ماه رمضان در سال 97

با آغاز ماه میهمانی خدا و پهن شدن سفره‌های افطار و ربّنا در مغرب روزهای رمضان، سریال‌های ویژه ماه مبارک نیز پای ثابت شبانه‌های رمضان هموطنان ماست. برنامه‌های ویژه این ماه در دو بخش «تاک شو» های ساعت افطار و سحر و «سریال‌های داستانی» بعد از افطار از شبکه‌های تلویزیون ملی پخش می‌شود. در این گزارش به معرفی مهم‌ترین تاک شوها و سریال‌های داستانی هر شبکه می‌پردازیم:

شبکه یک / پدر/ ماه و ماهی

سریال «پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی سریال شبکه یک سیما در رمضان سال ۹۷ خواهد بود. بهرنگ توفیقی در ماه رمضان گذشته سریال «زیر پای مادر» را برای شبکه یک سیما کارگردانی کرده بود که این سریال نیز با مضمون اصلی نقش پدر در خانواده تولید شده بود. «پدر» تم مذهبی دارد و در دسته بندی ژانر «تنهایی لیلا» قرار خواهد گرفت. مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، سینا مهراد، مسعود فروتن، نیما رییسی، مجید مشیری، اکبر رحمتی، الهام طهموری، ساناز طاری، شهاب مهربان، مهتاب شیروانی، پوریا سلطانزاده، سید حسام میثاق و بیژن امکانیان بازیگران این سریال هستند.

ویژه برنامه افطار «ماه و ماهی» به تهیه کنندگی افشین حسین خانی با اجرای امیرحسین مدرس در قالب برنامه‌ای ترکیبی روزانه بعد از خبر 19 به روی آنتن می رود.

شبکه دو/ سر دلبران/ کوی محبت

«سرّ دلبران» جدیدترین سریال محمدحسین لطیفی در مقام کارگردانی است که برای شبکه دو سیما آماده می‌شود. این سریال دومین همکاری محمدرضا شفیعی و محمدحسین لطیفی پس از سریال «تنهایی لیلا» است. محمدحسین لطیفی کارگردانی سریال‌های پرمخاطبی همچون «وفا»، «صاحبدلان» و «سفرسبز» را درکارنامه خود دارد. فرهاد قائمیان، محمد کاسبی، برزو ارجمند، اسماعیل محرابی، متین السادات ستوده، جعفر دهقان، جهانبخش سلطانی و رضا توکلی از بازیگران این سریال هستند.

ویژه برنامه «کوی محبت» شبکه دو در شب‌های قدر به منظور تعمیق معارف اسلامی، همراه با گفتگوی کارشناسی از بقاع متبرکه پخش می‌شود.

شبکه سه / رهایم مکن/ ماه عسل

مجموعه تلویزیونی «رهایم مکن» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیه کنندگی علی پورکیانی یک مجموعه تلویزیونی ۳۷ قسمتی پربازیگر است که ماه رمضان ۹۷ از شبکه سوم سیما پخش می شود. «جراحت»، «نفس گرم»، «شیدایی» و «گلهای گرمسیری» از دیگر سریال‌های عسگرپور در مقام کارگردان هستند.

در سریال «رهایم مکن» با نام قبلی «دستت را به من بده» امین تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، نیما شعبان نژاد، دنیا مدنی، بابک بهشاد، علی استادی، معصومه قاسمی پور، شیرین آقاکاشی، رحمان باقریان، کاظم هژیر آزاد و حسین ملکی ایفای نقش می‌کنند.

تاک شوی «ماه عسل» هم مانند هرسال با اجرا و تهیه کنندگی احسان علیخانی از ساعت 19 مهمان خانه ها می شود. ماه عسل یک برنامه زنده تلویریونی با زمینه اجتماعی- معنوی و با حضور مهمان‌هایی از متن جامعه است که از سال ۱۳۸۶ تاکنون هر سال ماه رمضان قبل از افطار از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

شبکه چهار/ مهمانخانه

ویژه برنامه نقد و بررسی سریال‌های ماه مبارک رمضان، هر روز از ساعت 16 با تحلیل مجموعه های تلویزیونی سیما روی آنتن می‌رود.

همچنین برنامه «مهمانخانه» هر روز از ساعت 14:30 به مدت 40 دقیقه پخش می شود.

شبکه پنج/ بچه مهندس

سریال «بچه مهندس» به قلم سجاد ابولحسنی در تاریخ معاصر روایت می‌شود و زندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می شود. قصه‌های این سریال در یک پرورشگاه با نام «خانه خورشید» سپری می‌شود. بهناز جعفری، ساناز سعیدی ،بهاره رهنما، برزو ارجمند، اندیشه فولادوند، مریم خدارحمی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی ، عباس جمشیدی فر، سلمان فرخنده، فرزین محدث ، سیاوش چراغی پور، حمید شریف زاده، هاله گرجی، افشین نخعی، افشین سنگ چاپ، مهرناز بیات، فرخنده فرمانی زاده بازیگران این سریال هستند.

امسال برنامه «شهر عزیز» در لحظات پیش از افطار با حضور سید کاظم احمدزاده از صحن و سرای آستان قدس رضوی مهمان سفره های افطار مردم می‌شود و «جشن رمضان» نیز جنگی شبانه است که از ساعت 21:30 با اجرای ابوالفضل آقاخانی روی آنتن می‌رود.

شبکه الکوثر/ باب المراد

سریال «باب المراد» با موضوع زندگی امام جواد(ع) است که کارگردان عرب، فهد میری، آن را در ایران تولید کرده است. این سریال از شبکه‌های عرب‌زبان پخش شده و رمضان امسال به آنتن تلویزیون ایران رسیده است. این مجموعه داستانی مراحل مختلف حیات امام جواد (ع) از تولد در مدینه، همراهی پدر در مراحل مختلف، شهادت امام رضا(ع) تا شهادت این امام به دست معتصم عباسی را به تصویر می‌کشد. باب المراد محصول مشترک پنج کشور سوریه، لبنان، عراق، کویت، بحرین و ایران است که توسط شرکت کویتی (میدل آپ پروداکشن) در ایران تهیه شده است.

در این سریال بازیگرانی از سوریه، بحرین، کویت، عراق و ایران حضور دارند. مجید میرفخرایی به عنوان طراح صحنه و دکور و محمود رحمانی و احمد کاوری به عنوان بازیگر در این سریال حضور دارند. محمد اصفهانی نیز تیتراژ ابتدایی این سریال را به زبان عربی خوانده است. این سریال در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۴ از شبکه الکوثر پخش می شود و تکرار آن ساعت ۱۴ خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار