ساق‌های غیر میلیاردی در انتظار آشتی رسانه ملی؛ پروژه شماره‌ 2 فوتسال زنان ایران  در راه است

تهران (پانا) – در فوتسال بانوان ایران خبری از قراردادهای چند صد میلیونی و میلیاردی نیست؛ اما آنها در روزی که تماشای افتخارآفرینی‌شان از رسانه ملی ممنوع بود برای دومین دوره متوالی قهرمان آسیا شدند تا رویاهای جدیدی را برای خود ترسیم کنند.

کد مطلب: ۸۲۱۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ساق‌های غیر میلیاردی در انتظار آشتی رسانه ملی؛ پروژه  شماره‌ 2 فوتسال زنان ایران  در راه است

شاید همین چند سال پیش وقتی حرف از فوتبال و فوتسال بانوان ایران به میان می‌آمد، آنچه به ذهن خطور می‌کرد رویای حضور در معتبرترین تورنمنت آسیا بود. اما حالا رویای حضور در جام ملت‌های آسیا نه تنها آسان شده است بلکه رویای بزرگتری پیش روی دختران تیم ملی فوتسال ایران قرار دارد. آنها روز گذشته برای دومین دوره متوالی قهرمان آسیا شدند تا شانه به شانه مردان سلطه فوتسال ایران بر قاره آسیا را نشان دهند. حالا ایران چشم انتظار جام جهانی 2019 آرژانتین و رسیدن به رویایی بزرگتر است.

از 2015 تا 2018، فینال باشکوه با نمایش اقتدار ایران

سال 2015 شاید کمتر کسی روی تیم ملی فوتسال زنان ایران حساب باز می‌کرد. اما آنها با درخشش در این رقابت‌ها فینالیست شدند و در دیدار نهایی با تک گل فرشته کریمی دست به کاری بزرگ در تاریخ فوتبال ایران زدند تا جام قهرمانی بالای سر دختران ایران برود.

سه سال بعد و باز هم جام ملت‌های آسیا؛ این بار دیگر ایران شگفتی جام نیست و کار با جشنواره گل شروع شد تا ایران به راحتی فینالیست شود. فینال سال 2015 با ژاپن این بار در 2018 تکرار شد؛ برای تماشای فینال در روزگاری که صدا و سیما تماشای این افتخار بزرگ را از مردم ایران دریغ کرد، باید به چندین راه متوسل می‌شدیم.

نیمه اول حساس و نگران‌کننده بود، ژاپنی ها نبض بازی را در دست گرفته بودند اما درخشش فرزانه توسلی دروازه‌بان تیم ملی کشورمان حداقل دل گرمی را به ایرانی‌ها داد که دروازه ایران بسته بماند. زنگ پایان بازی در نیمه اول با حساب بدون گل به صدا در آمد تا دو تیم راهی رختکن شوند.

آنالیز دقیق شهرزاد مظفر، سرمربی تیم ملی، که حالا نشان داده است چیزی کمتر از مردان در این عرصه ندارد، اوضاع را تغییر داد و جرقه تحول هم از گل سارا شیربگی زده شد.در حالی که ژاپنی‌ها در شوک گل اول قرار گرفته بودند، سه بار دیگر دروازه باز شد و در نهایت پیروزی قاطع 5 بر 2 مقابل تیم مدعی ژاپن برای دومین بار جام قهرمانی را به دستان دختران ایران سپرد.

دختران ایرانی در حالی جام قهرمانی را بالای سر بردند که نه خبر از قرارداد میلیاردی برای آنها بود و نه سرمربی چندین میلیاردی داشتند. در حالی عنوان ارزشمندترین بازیکن فوتسال بانوان از آسیا باز هم نصیب ایران شد و جایزه گلزن‌ برتر جام در دستان دو دختر ایرانی قرار گرفت که انواع حواشی پیرامون این تیم نبود. آنها قهرمان شدند اما در لحظه قهرمانی چشم میلیون‌ها ایرانی را روبه‌روی رسانه ملی ندیدند تا مردم ایران دورادور در همان لحظه از داشتن چنین دخترهایی افتخار کنند.

آنها جام قهرمانی را کمترین هزینه بالای سر بردند و نشان دادند اگر کمی توجه بیشتر شود، ممکن است اتفاقات زیباتری در شرف وقوع باشد.

جام جهانی 2019 و رویای اولین حضور

جام جهانی 2019 آرژانتین نزدیک است؛ ایران تاکنون نتوانسته است به این رقابت‌ها راه یابد اما با شرایطی که این روزها تیم ملی فوتسال بانوان ایران پیدا کرده است، رسیدن به جام جهانی راحت‌ترین کار ممکن برای این تیم است.

حالا دیگر فوتبال دوستان از دختران ایرانی تنها رسیدن به جام جهانی را نمی‌خواهند؛ شاید تا چند سال پیش تنها رسیدن به جام جهانی برای فوتسال زنان ایران رویا بود اما حالا این رویا بزرگ‌تر شده و انتظارها از دختران ایرانی سکوی جهانی است؛ انتظاری که دستیابی به آن نیاز به زمینه‌هایی بزرگ دارد.

ابر قدرت فوتسال زنان در قاره آسیا برای اینکه در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد اندکی توجه می‌خواهد؛ برنامه‌ای دقیق، بودجه‌هایی دست‌کم معتدل و دیدارهای تدارکاتی مناسب می‌تواند زمینه‌های مناسب برای این رویا را فراهم کند و البته آشتی بزرگ رسانه ملی با فوتسال بانوان؛ با لحظاتی که مردم ایران از تماشای هنرنمایی فرزندان این سرزمین خنده بر لبهایشان روانه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار