درخشش بانوی کار آفرین شهر قدس در نمایشگاه بین المللی گل و گیاه

شهرقدس(پانا) - بانوی کار آفرین شهر قدس با ایجاد اولین گلخانه تخصصی بنفشه پایا ویولا و ارائه تولیدات این گلخانه در شانزدهمین نمایشگاه بین اللملی گل و گیاه تهران درخشید.

کد مطلب: ۸۲۰۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
درخشش بانوی کار آفرین شهر قدس در نمایشگاه بین المللی گل و گیاه

غلامحسین سلطان محمدی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران که در بوستان گفتگو در حال برگزاری است ،با اشاره به نقش بانوان در عرصه کارآفرینی در جهت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نقش ممتاز بانوی کارآفرین شهرقدس در ایجاد اولین گلخانه تخصصی بنفشه پایا ویولا در شهرقدس و ارائه تولیدات در نمایشگاه بین المللی بسیار ارزشمند و قابل تحسین میباشدو امروز فعالیت بانوان در منازل و ایجاد واحدهای تولیدی و کشاورزی در واقع تحقق همان اقتصاد مقاومتی است چرا که با حداقل بودجه‌ها مشاغلی ایجاد شده که درآمدهای خوبی دارد و از سوی دیگر تولید ملی را رونق بخشیده است.

او با مقایسه سرانه مصرف گل در ایران و اروپا گفت: سرانه مصرف گل و گیاه در اروپا برای هر فرد سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ شاخه گل است اما سرانه مصرف در کشور ما به ۱۰ شاخه هم نمی‌رسد .
رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران با بیان این‌که باید در این شرایط به فکر صادرات گل و گیاه باشیم، ادامه داد:‌ از نظر صادرات گل و گیاه هم وضعیت خوب نیست و صادرات چندانی نداریم و دولت باید در این زمینه برنامه‌ای اساسی داشته باشد، چراکه قابلیت داریم در زمینه صادرات گل پیشرفت کنیم و تولیدمان را صادر کنیم تا ارز وارد کشور و باعث اشتغالزایی شود.
سلطان‌ محمدی با اشاره به اینکه ایران چه جایگاهی در تولید و صادرات گل و گیاه دارد، گفت: کشور ما در تولید گل مقام هفدهم و در حوزه صادرات مقام ۱۰۷ را در دنیا دارد که علت آن نداشتن تولید انبوه است.
مریم جریته تولید کننده بنفشه پایا ویولا در خصوص ایجاد گلخانه و نوع گیاه بیان کرد: در این نمایشگاه در قالب شرکت زیست فناوری گیاهی پایا دانه رست با ارائه گیاه بنفشه پایا ویولا شاهد استقبال شهروندان از این گیاه زینتی هستیم که در نوع خود کم نظیر است و با تمهیدات اندیشیده شده در آینده ای نزدیک شاهد تولید انبوه و فراگیر این گیاه جهت عرضه در سراسر کشور خواهیم بود.
وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق شعار محوری ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف مردم به خصوص بانوان حرکت بسیار خوبی صورت پذیرفته است و امیدواریم در آینده نزدیک با توسعه کار و حمایت مسئولان نیرو کار بیشتری در این خصوص بکارگیری شود.

/خبرنگار:حدیث سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار