طی مراسمی با حضور مقامات ملی و استانی؛

خانه احزاب استان قم افتتاح شد

قم (پانا) - خانه احزاب استان قم به عنوان نهمین خانه احزاب کشور در مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس خانه احزاب کشور افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۲۰۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
خانه احزاب استان قم افتتاح شد

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، در مراسم افتتاح خانه احزاب استان قم، که در سالن بعثت فرهنگ سرای جوان استان برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به جایگاه احزاب در تحولات سیاسی و اجتماعی، اظهار کرد: تشکیل خانه احزاب در قم بعنوان نهمین استان کشور در تجمیع آرا و نظرات طیف های مختلف سیاسی استان نقش بسزایی دارد.
وی بر ضرورت استفاده از نخبگان حوزوی، دانشگاهی و سیاسی، تأکید و گفت: نقش آفرینی در راه ایجاد امید و نشاط و توسعه جامعه از وظایف مهم خانه احزاب است و امیدوارم افتتاح نهمین خانه احزاب کشور در قم نویدی برای پویایی هرچه بیشتر فضای سیاسی و اجتماعی کشور باشد.
جمالی فلسفه احزاب را انتقاد منصفانه از عملکرد دولت ها و سوپاپ اطمینان نظام دانست و اضافه کرد: لازم است که احزاب جزیره ای عمل نکنند و اصل کار آنها توجه به منافع ملی باشد .
معاون استاندار فرهنگ غالب جامعه ما را گفتمان خواند و افزود: مفسر این فرهنگ بنیان گذار انقلاب اسلامی است و تداوم این نظام هم با گفتمان بدست می آید.
وی با اشاره به اینکه احزاب باید بپذیرند که جامعه سیستمی است افزود: لازم است تا احزاب خط قرمز ها را بشناسند و بدور از تصلب و جمود فکری، جهانی فکر کنند و برای حفظ و ارتقاء جایگاه کشور در سطح بین الملل تلاش کنند.
جمالی اولیت دادن به منافع مشترک و پرهیز از مسائل تفرقه برانگیز را از شاخصه های احزاب عنوان و ادامه داد: باید استانه تحمل پذیرش نقد ها و عقاید نظرات مقابل را افزایش دهیم ودر این مسیر ظرفیت سازی کنیم..
معاون استاندار قم عدم سیاسی کاری را از لازمه های کار حزبی دانست و عنوان کرد: کار سیاسی در نظام جمهوری اسلامی مقدس است اما سیاسی کاری مذموم و ناپسند می باشد
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به برنامه های استان برای رسیدگی به مشکلات احزاب و تشکل های سیاسی استان گفت: در این دو سال و نیم، هفت جلسه با اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون داشتیم که ثمرات خوبی هم داشته است.
جمالی به رویکرد ویژه دولتهای یازدهم و دوازدهم در توجه بیشتر به گروه های سیاسی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: رعایت مصالح ملی و جامعه اسلامی توسط هر جریان با حفظ هویت خود و در چارچوب منافع ملی اصلی ثابت است و باید با پرهیز از انحصارگری،فعالیت ها در چارچوب قانون و براساس خرد جمعی و گروهی صورت پذیرد.
در این جلسه همچنین کمالی رییس خانه احزاب کشور با ابراز خرسندی از تشکیل نهمین خانه احزاب کشور در قم، اظهار کرد: تلاش مسئولین استان برای تشکیل خانه احزاب قابل تقدیر است.
وی کار احزاب را شفاف کردن مسائل دانست و ادامه داد: استفاده از ظرفیت های مردمی احزاب می تواند در شکل گیری جامعه ای پویا و منسجم کمک شایانی داشته باشد.
کمالی حضور احزاب در کنار یکدیگر و تجمیع افکار مختلف در جامعه را امری مهم تلقی نمود و خاطر نشان کرد: احزاب می توانند در توسعه سیاسی و اجتماعی کشور تآثیر زیادی داشته باشند.
همچنین در پایان این مراسم، 3 نفر از هریک از طیف های اصلاح طلب، اصول گرا و مستقل و اعتدالیون قم با رای نماینده های احزاب استان شورای مشورتی 9 نفره خانه احزاب استان و یک نفر بعنوان بازرس انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار