بازگشت واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار به چرخه تولید، نیازمند عزم جدی است

شیراز (پانا) - دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس  بازگشت واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار به چرخه تولید را نیازمند عزم جدی و همه جانبه مسئولان و متولیان بخش خصوصی به همراه بانکهای عامل دانست.

کد مطلب: ۸۲۰۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار به چرخه تولید، نیازمند عزم جدی است

همتی با تاکید بر ضرورت احصاء و شناسایی دقیق مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار در فارس، افزود: شناسایی دقیق مشکلات و ارائه راه حل های کارشناسی برای فعال نمودن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان، از اصلی ترین ماموریت های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است و امیدواریم با استمرار این کارگروه وتشکیل جلسات دیکر کمیته های اقتصاد مقاومتی بخش زیادی از موانع واحدهای تولیدی و صنعتی شناسایی و رفع شود.

وی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان خرمبید با تاکید بر لزوم حمایت از بخش تولید، اضافه کرد : با توجه به مشکلاتی همچون نبود سرمایه در گردش، عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات به بانک ‎ ها و تورم، برخی واحدهای تولیدی استان در چندسال اخیر دچار مشکلات شدند که درکارگروه یک به یک بررسی و راهکارهای عملیاتی اتخاذ می شود .

وی با اشاره به نقش مهم فعالیت واحدهای تولیدی در رشد و توسعه اقتصادی فارس گفت: تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای ایجاد رونق و شکوفایی اقتصادی می شود ، لذا با مساعدت وهمراهی مسوولین استانی وکشوری تمام تلاش خود را در راستای ارتقاء و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان به‌کار می‌گیریم در این راستا همکاری بیش از پیش بانکها مشکلات را مرتفع می کند .

وی اضافه کرد: حمایت از طرح ‎ های اولویت ‎ داری که صرفه ‎ جویی ارزی، افزایش صادرات و اشتغال ‎ زایی را به دنبال دارند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند تا جهش اقتصادی مورد نظر در استان و کشور فراهم شود .

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس در پایان گفت : با رویکرد تعاملی بین مدیران بانک ها و دستگاه های دولتی و مدیران واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان؛ در چارچوب مقررات رفع موانع تولید، بسیاری از مشکلات در حوزه تولید، صنعت و تجارت رفع شدنی است .

در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس در شهرستان خرمبید مشکلات تعدادی از واحد صنعتی و تولیدی شهرستان بررسی و راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود ارائه و در مجموع مسائل و مشکلات 15 واحد تولیدی بررسی و اتخاذ تصمیم شد .

همچنین در این جلسه صاحبان واحدهای صنعتی ومعدنی مسایلی نظیر مشکلات سنگبریها، کمبود نقدینگی،نداشتن تسهیلات سرمایه در گردش ،داشتن معوقات و جرائم تاخیری بانکی بالا را از مهمترین مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی خود عنوان و خواستار ارزیابی مجدد وثیقه ها ،پرداخت مجدد تسهیلات سرمایه در گردش ،مهلت دادن و بخشودگی جرائم تاخیری بانکها وسایر دستگاههای اجرایی نظیر سازمان تامین اجتماعی واداره کل امور مالیاتی شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار