لالیگا؛ بتیس و ویارئال اروپایی شدند

تهران (پانا) –ویارئال با پیروزی خارج از خانه و رئال بتیس با تساوی در دربی سویا، راهی لیگ اروپا شدند.

کد مطلب: ۸۲۰۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
لالیگا؛ بتیس و ویارئال اروپایی شدند

هفته سی و هفتم لالیگا با برگزاری 6 دیدار همزمان پیگیری شد.

دربی شماره 128 سویا در حساس‌ترین شرایط ممکن و در حالی برگزار شد که هر دو تیم بدنبال کسب سهمیه لیگ اروپا بودند. بتیس که دیدار رفت را با پیروزی قاطع 5 بر 3 تمام کرده بود شرایط بهتری در جدول داشت و سهمیه لیگ اروپا برای آنها قطعی شده بود ولی در تلاش برای قطعی کردن حضور در مرحله گروهی این رقابت‌ها بودند؛ اما در مقابل سویا که با پیروزی شیرین مقابل رئال مادرید پا به دربی گذاشت بدنبال تثبیت حضور در لیگ اروپا بود.

دیدار دو تیم در طول 90 دقیقه با موقعیت‌های تقریبا برابر همراه بود و در پایان نتیجه‌ای بهتر از تساوی دو برد دو نداشت؛ تک امتیازی که سهمیه مستقیم را برای بتیس تثبیت کرد و سویا را به یک امتیازی حضور در مرحله پلی آف رساند. قهرمان دو سال پیش لیگ اروپا اگر بتواند در بازی آخر یک امتیاز بگیرد جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست خواهد آوردو

در دیگر دیدار مهم برای اروپایی شدن، ختافه در حالی از اتلتیکو مادرید پذیرایی کرد که برای زنده نگه داشتن شانس کسب سهمیه لیگ اروپا نیاز ویژه‌ای به سه امتیاز این بازی داشت؛ البته در شرایطی که اتلتیکو کسب سهمیه لیگ قهرمانان را قطعی کرده بود و تنها هدفش ار دو دیدار آخر قطعی کردن نایب قهرمانی بود. تک گل زودهنگام کوکه در دقیقه 8 برای اتلتیکو کافی بود تا با پیروزی یک بر صفر در آستانه نایب قهرمانی قرار بگیرد.

دیگر دیدار مهم همزمان بین لاکرونیا و ویارئال بود. دیپورتیوو لاکرونیا که به دسته دوم سقوط کرده است در شرایطی میزبان ویارئال بود که تیم مهمان در کورس کسب لیگ اروپا قرار دارد. دیدار جذاب و پرگل دو تیم با پیروزی 4 بر 2 تمام شد تا ویارئال راهی لیگ اروپا شود.

در دیگر دیدارهای امروز این نتایج بدست آمد:

رئال سوسیه داد 3 - لگانس 2

آلاوز 3 - اتلتیک بیلبائو 1

ایبار 1 - لاس پالماس 0

خیرونا 0 - والنسیا 1

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار