مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : مربیان سازمان دانش آموزی برای مسئولیت پذیری دانش آموزان تلاش کنند

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر تلاش مربیان سازمان دانش آموزی برای زمینه سازی مسئولیت پذیری و ارتقاء مهارتهای اجتماعی اعضای تشکلهای دانش آموزی تاکید کرد .

کد مطلب: ۸۲۰۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : مربیان سازمان دانش آموزی برای مسئولیت پذیری دانش آموزان تلاش کنند

عباس لامعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی امروز صبح در جمع منتخب اعضاء و مربیان سازمان دانش آموزی که به مناسبت 21اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در محل کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی راتربیت نسل آینده و مدیران لایق و کارآمد جامعه دانست و اظهار داشت: تربیت اجتماعی دانش آموزان، نیاز به تشکیلات خاصی است که این کار در قالب سازمان دانش آموزی طراحی شده است.

لامعی با بیان اینکه این سازمان در اردیبهشت ماه سال 78 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کار خود را آغاز کرد، افزود: دانش آموزان امروز که با تکیه بر خودباوری و با ابتکار و نو اندیشی وارد میدان شده اند دانشمندان فردا هستند.

وی بیان کرد: اهمیت نقش و جایگاه سازمان دانش آموزی آن هنگام جلوه گر است که برنامه ها و اهداف این سازمان بستری مناسب برای تربیت نسلی متعهد،متدین و شاداب و پرتوان فراهم می کند.

لامعی افزود: تربیت اجتماعی دانش آموزان، نیاز به تشکیلات خاصی است که این کار در قالب سازمان دانش آموزی طراحی شده است.

وی تصریح کرد: زمینه سازی تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، برنامه ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت دانش آموزان و آماده سازی آنان برای پذیرش مسئولیت فردی و اجتماعی، ترویج الگوها و اسوه‏های انقلابی، اسلامی و ملی در بین دانش آموزان، تقویت روحیه تعاون، نیکوکاری، نوع دوستی و کمک به دیگران و ترغیب به رعایت نظم و انضباط اجتماعی و روحیه قانون گرایی و احترام به قانون در جامعه را از جمله اهداف و مأموریت های اصلی این تشکیلات دانست.

محمد رضابااطمینان مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی درادامه گفت : از مربیان انتظار می رود با تشویق دانش آموزان عضو در تشکلهای مدارس آنان را برای پذیرش مسئولیتهای مهم و انجام درست فعالیتهای آموزشی ترغیب کنند.

وی گفت : هم اکنون چهار تشکیلات رسمی شامل سازمان دانش آموزی، سازمان بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی و جمعیت هلال احمر در نظام آموزش وپرورش کشور فعال است .

مدیرسازمان دانش آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: علاقه مندی به فعالیت درکارهای گروهی از ویژگی دانش آموزان بخصوص در مقاطع پایین است و مربیان باید با پرورش این ویژگی روحیه جمع گرایی را در کالبد جامعه بدمند .

بااطمینان افزود: دانش آموزان عضو تشکلها نیز باید بگونه ای رفتار کنند که از نظر برنامه ریزی، نظم، رعایت ادب واحترام به دیگران ومسئولیت پذیری با دیگر دانش آموزان قابل تفکیک باشند و این خصوصیات درآنان قوی تر از دیگر دانش آموزان باشد.

به گفته مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی ، هم اکنون 630گروه تشکیلاتی درمدارس استان مشغول به فعالیت هستند وبیش از 20هزار دانش آموز که معادل 15درصد کل دانش آموزان استان است عضو سازمان دانش آموزی هستند .

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: تلاش می کنیم که هیچ دانش آموزی از زیر پوشش تشکیلات دانش آموزی خارج نباشد چراکه تشکیلاتی شدن ارکان موفقیت کار را تضمین خواهد کرد.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی به فعالیت های سازمان دانش آموزی در استان اشاره کرد و افزود: جشن مهر و مقاومت و جشن عاطفه ها ،مانور سراسری زلزله ،مانور بزرگ تشکیلاتی یاوران انقلاب ، جشن نیکوکاری ، درخت کاری و شرکت در مناسبت های مختلف ملی مذهی ازجمله اهم برنامه های اجراشده توسط این سازمان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار