یک هزار و ۳۸۶ بیمار تالاسمی فارس از خدمات سلامت بهره مند هستند

شیراز (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بهره مندی یک هزار و ۳۸۶ بیمار تالاسمی در استان فارس از خدمات حوزه سلامت گفت: این خدمات در ۲۲ مرکز بهداشتی و پایگاه سلامت به این بیماران ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۰۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار و ۳۸۶ بیمار تالاسمی فارس از خدمات سلامت بهره مند هستند

عبدالخالق کشاورزی آگاهی بخشی را راهکاری برای مهار این بیماری برشمرد و بیان کرد: بیماری‌های غیرواگیر به عنوان مسئله مهم سلامت عمومی در کشور محسوب می‌شود که در این میان بیماری‌های مزمن از جمله تالاسمی سهم مهمی از بیماری‌های غیرواگیر را به خود اختصاص می‌دهد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: بیماری تالاسمی به عنوان یکی از بیماری‌های مزمن غیرواگیر، نوعی بیماری ارثی است که نیاز به مراقبت‌های خاص در طول زندگی فرد بیمار دارد و کشور ما در کمربند ابتلا به تالاسمی قرار دارد .

داوود حدادی رئیس اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ادامه داد: شهرستان‌های شیراز، داراب، کازرون، ممسنی و مرودشت دارای بیشترین آمار بیمار تالاسمی در استان فارس است .

وی افزود: بخش تالاسمی مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب شیراز با ۷۳۹ بیمار تالاسمی، به عنوان مرکز جامع تالاسمی فارس محسوب می‌شود و خدمات ارائه شده به این بیماران شامل ویزیت تخصصی و فوق تخصصی، تأمین دارو‌های آهن زدا، تزریق خون، مشاوره روانشناسی و روانپزشکی، سنجش تراکم استخوان، ارائه خدمات دندانپزشکی، انجام آزمایش‌های لازم و تأمین پمپ تزریق دسفرال است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار