مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی : بسیاری از مفاهیم تمدن ساز و فرهنگی ما می تواند بوسیله هنر منتقل شود

چناران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در مراسم اختتامییه سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دختران خراسان رضوی گفت: جایگاه هنر در انتقال و ارتقاء فرهنگ جایگاه بسیار رفیعی است و کشورما از دیر باز یک کشورهنری و فرهنگی بوده است.

کد مطلب: ۸۲۰۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی :  بسیاری از مفاهیم تمدن ساز  و فرهنگی ما می تواند بوسیله هنر منتقل شود

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم اختتامییه سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری خراسان رضوی که در 21 اردیبهشت در اردوگاه گلمکان برگزار شد، گفت: مسابقات فرهنگی هنری در سطح مدارس خراسان رضوی با همت و تلاش مربیان و مدیران ودبیران عزیز و گرانقدر و دانش آموزان پر تلاش ما به خوبی برگزار شد و قریب یک میلیون نفر دانش آموز در این دوره از مسابقات شرکت کردند که در بیش از هفتاد رشته شرکت کرده و به رقابت پرداخته اند و در سطح ادارات استان حدود 300 هزار نفر برگزیده شده اند و ده هزار نفر در سطح استان به رقابت پرداخته اند.

خدابنده گفت: به شما دانش آموزان عزیز حاضر در این مراسم تبریک می گویم که شما ها منتخبین ده هزار نفر دانش آموز شرکت کننده در سطح استان خراسان رضوی می باشید.

وی افزود: کشور ما یک کشور فرهنگ دوست و فرهنگی و صاحب سبک و هنر می باشد و از سالیان سال در تاریخ کهن ما جایگاه هنر جایگاه بسیار رفیعی می باشد.

ایشان با سخنی از سعدی اشاره کردند که سعدی فرموده هنرمند هر کجا رود قدر بیند و بر صدر نشیند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هنر مقوله ای است که می تواند در انتقال و ارتقاء فرهنگ بسیار تأثیر گزار باشد خواه فرهنگ ملی یا ایرانی و یا فرهنگ دینی باشد و بسیاری از مفاهیم تمدن ساز و فرهنگی ما می تواند بوسیله هنر منتقل شود.

وی گفت :گاه یک فیلم کوتاه چند ثانیه ای و چند دقیقه ای و یا یک غزل و شعر و یک دلنوشته می تواند به اندازه یک کتاب مطلب منتقل کند.

خدابنده گفت: جایگاه هنر در انتقال و ارتقاء فرهنگ جایگاه بسیار بسیار رفیعی می باشد وکشورما از دیر باز یک کشورهنری و فرهنگی بوده است و خراسان رضوی هم در کشور یک جایگاه ویژه و ممتازی داشته و دارد و به طور مثال خراسان رضوی در ادبیات چه تعداد شاعران گرانقدر و صاحب سبکی را به کشور تقدیم کرده است.

وی گفت:در نقاشی ما کمال الملک را داریم که سبک نقاشی کمال المک یک سبک مطرح و جهانی می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: خاستگاه هنر در خراسان همواره یک پایگاه و خاستگاه محکم و قابل ذکری بوده و است و این روند در آینده هم قطعاً باید ادامه داشته باشد و میسر نمی باشد مگر توسط دانش آموزان و هنر جویان هنر دوستی که در سرتاسر خراسان رضوی در حال تحصیل هستند و آثار بسیار فاخر و ارزشمندی از شما دانش آموزان عزیز در نمایشگاهی که به همین منظور دایر شده بود به نمایش گذاشته شد و همه دیدیم که آثار بسیار نفیس و فاخری است که از سطح دانش آموزی بسیار بالاتر بوده است.

ایشان درپایان از برگزار کنندگان مسابقات فرهنگی هنری وبرگزار کنندگان نمایشگاه آثار هنری دانش آموزان تشکر کرده و آرزوی توفبق و سلامتی برای همه دانش آموزان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار