امام جمعه شهرستان جاجرم :

تعالیم معلم برای رسیدن به قله های رفیع انسانی لازم است

بجنورد(پانا)-امام جمعه شهرستان جاجرم همایش بزرگداشت مقام معلم گفت: تعالیم معلم برای رسیدن به قله های رفیع انسانی لازم است.

کد مطلب: ۸۲۰۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تعالیم معلم برای رسیدن به قله های رفیع انسانی لازم است

به گزارش از روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان جاجرم امام جمعه شهرستان جاجرم در سی و چهارمین همایش بزرگداشت مقام معلم گفت: جایگاه رفیع معلم با تأسی به معلم بزرگ عالم حضرت ختمی مرتبت جایگاه رفیعی است ، و این جایگاه والا را محضر شما معلمین بزرگوارتبریک عرض می کنم و هدفم از حضوردر همایش عرض ادب و تبریک خدمت معلمان همچنین تقدیر از مجموعه آموزش و پرورش شهرستان است .

حجه الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم ، تصریح داشت : اگر به آیات کریمه قرآن مراجعه کنیم ضرورت معلم برای جامعه بشری امری اجتناب ناپذیر است ، هستی به گونه ای است که در عالم برای رشد وکمال باید معلم وجود داشته باشد.

عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان جاجرم در ادامه افزود : در خصوص پیامبر اکرم می خوانیم ، خدا معلم پیامبر است و پیامبر اکرم فرمودند : ((من تربیت شده و تعلیم شده خدایم و علی ابن ابی طالب شاگرد من است ومن معلم علی و علی معلم شیعیان است ))

وی در ادامه گفت : شیوه معلمی و شیوه انتقال درس در جاهای مختلف فرق می کند ونحوه معلمی خدا و شاگری پیامبر شرایط خاص خود رادارد . درخصوص وجود معلم در آیات متعدد قرآن ، می بینیم که خدا ، بشر را طوری خلق کرده که باید حتماً ، معلم در چرخه خلقت وجود داشته باشد .

حجه الاسلام موسوی بیان داشت : در سوره اعراف آمده است : طبیعت عمومی بشر این است که پس از تولد چیزی نمی داند و جهل دارد و در واقع خدا بشر را برای هدف والایی خلق کرده ، که بناست سیر به سمت خدا باشد و وجود معلم در این مسیر یک ضرورت خلقت بوده و تعالیم معلم برای پیشرفت و رسیدن به قله های رفیع انسانی لازم است .

وی افزودند : طبیعت بشر این است که حریص است و باید معلم باشد تا این حرص را جهت بخشد ، چون حرص برای تحصیل دانش و معنویت عبادت است و حرص به دنیا مزمت است .و کسی باید باشد که بشر را هدایت کند و آن کسی نیست جز معلم .

امام جمعه جاجرم افزودند : در قرآن کریم آمده ، خدا به انسان نعمت می دهد ، و انسان کفران نعمت و طغیان می کند وهنر معلم این است که داشته ها و افراد را به گونه ای هدایت می کند که انسان سپاسگزارباشد و رشد و تعالی به سمت خدا داشته باشد ، جایگاه معلم جایگاه رفیعی است ، چون کاری می کند که افراد مایه برکت برای خودو به جامعه باشند ونقش معلم رفع جهل و نادانی است .

حجه الاسلام موسوی گفت : روز شهادت شهید مطهری راکه بعنوان روز معلم می شناسیم ، چون او به بهترین شکل رسالت معلمی را انجام داد.

وی افزود : روز معلم برای این است که چراغ راه معلم قرآن است ، معلم همکار خداست ، چون خدا معلم است و شغل معلم شغل اولیاءخداست و شغل شهداست ، همچنان که آنان سوختند تا بشریت را نجات دهند معلم هم چنین شرایطی را در جامعه دارد وامروزاین وظیفه سنگین بدوش مااست وما انسان ها بایدیا معلم باشیم و یا شاگردی کنیم و راه سومی وجود ندارد و در قرآن فارغ التحصیلی معنا ندارد .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ضمن تبریک ایام شعبانیه و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت : آموزش وپرورش در برنامه های مختلف ، اعم از اصلاح الگوی مصرف ، مهارت های زندگی و اجتماعی ، حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، همیاران پلیس و... با ادارات و نهادها همکاری مستقیم دارد و آموزش سواد رسانه ای با آموزش و پرورش است .

علی شورزاده ، تصریح داشت : دیروز ، امروز و فردای معلم برای اعتلای اسلام و نظام جمهوری اسلامی است .

عضو شورای آموزش وپرورش خراسان شمالی در ادامه افزود : علی رغم تنگناها ، کارنامه آموزش و پرورش قابل قبول است و با ارائه خدمات خوب ، عملکرد این مجموعه مورد تحسین واقع گردیده ، چون براساس سند تحول بنیادین ، تلاش بر تربیت تمام ساحتی برمبنای تربیت اعتقادی است .

وی در خاتمه گفت : اگر قرار است یک نهاد یافرد منشاء تحول باشد ، آن نهاد آموزش و پرورش و آن مفرد معلم است .

جواد ایزدی جاجرم سرپرست آموزش و پرورش نیز در ادامه ضمن خیر مقدم ، گزارشی از فعالیت ها و موفقیت های آموزش و پرورش ارائه و همکاران فرهنگی تقدیر نمود .

تجلیل از معلمان و مدیران نمونه ، کارکنان پویا ، همچنین اجرای موسیقی ، سرود و نمایش دانش آموزی ، نمایشگاه مصنوعات دستی و دست ساخته های دانش آموزان از برنامه های جانبی این همایش بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار