دانشجویان موفق از مزیت نسبی سرمایه فرهنگی برخوردارند

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ، معتقد است، دانشجویانی در آینده موفق هستند که با فرهنگ، هنر و ادبیات ملی آشنا و از مزیت نسبی سرمایه فرهنگی برخوردار باشند.

کد مطلب: ۸۲۰۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشجویان موفق از مزیت نسبی سرمایه فرهنگی برخوردارند

این جشنواره عصر امروز (چهارشنبه 19 اردیبهشت) در پردیس تئاتر تهران با معرفی برگزیدگان بخش های تئاتر و تجسمی به کار خود پایان داد. پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، تیزر جشنواره پخش شد. در ادامه فرزاد حسنی مجری مراسم روی سن رفت و گفت: با این شور و حال دانشجویی باید این مراسم را به شکل غیر تریبونی اجرا کنم.

در ادامه وحید مهراد به یاد زنده یاد ناصر چشم آذر پیانو نواخت. محمد طباطبایی مقدم از دانشگاه علوم پزشکی گناباد از شرکت کنندگان خوانندگی پاپ بخش موسیقی به اجرا پرداخت. این خواننده جوان بابک زرین دبیر بخش موسیقی جشنواره را به عنوان آهنگساز قطعه خود معرفی و از وی تشکر کرد.
در بخش بعدی کلیپی از روزهای برگزاری جشنواره نمایش داده شد.
در ادامه محمدرضا فراهانی رئیس نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ ضمن خوشامد گویی و تشکر از دانشجویان، داوران و مسئولان حاضر در اختتامیه سوم این رویداد بیان کرد: بعد از گذشت 8 ماه از اعلام فراخوان جشنواره و یک هفته برگزاری، امروز به ایستگاه آخر جشنواره رسیده ایم. امیدوارم هفته ای پرنشاط و خاطره انگیز را سپری کرده باشید.
وی افزود: این چهارمین دوره جشنواره بین الملی سیمرغ است که در دولت تدبیر و امید برگزار می شود. به همت همه دانشگاهیان و به لحاظ کیفیت آثار ارسال شده هر ساله شاهد ارتقای جشنواره بوده ایم.
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: امسال 52 اثر به جشنواره ارسال شد و این نشان می دهد جشنواره بین المللی سیمرغ به جشنواره ای مردمی تبدیل شده است. این جشنواره در دوره اخیر به یک رویداد بین المللی تبدیل شد.
وی عنوان کرد: علیرغم تبلیغات علیه ایران شاهد حضور 93 کشور در جشنواره بین المللی سیمرغ بودیم. جالب است که به لحاظ تعداد آثار آمریکا دومین کشور شرکت کننده در جشنواره بود. این نشان داد دانشجویان سیاست ها را برنمی تابند و نخبگان فرهنگی به تعامل می اندیشند نه جنگ تمدن ها و این یکی از نتایج جشنواره بود.
رئیس جشنواره بین المللی سیمرغ گفت: متاسفانه در رسانه های معدودی گفته شد که این جشنواره چه ارتباطی با رسالت جشنواره دارد و بیشتر به یک دورهمی فرهنگی می ماند ونباید منابع زیادی مصروف آن شود اما یکی از اهداف ما افزایش نشاط در دانشگاه ها و سرمایه فرهنگی دانشجویان است، دانشجویانی در آینده موفق هستند که با فرهنگ و هنر و ادبیات ملی آشنا باشند و سرمایه فرهنگی را در اختیار داشته باشند.
فراهانی خاطر نشان کرد: شاید در ابتدا این جشنواره آماتور دیده می شد اما مرحوم افشین یداللهی و بسیاری دیگر از هنرمندان پزشک ثابت کردند که جامعه پزشکی هم می تواند هنرمندان زیادی را بپروراند. مزیت نسبی دانشجویان پزشکی ضریب هوشی، جوانی و ذهن خلاق در عالم هنر است. جشنواره بین المللی سیمرغ می تواند آثار هنری و ایده هایی را ارائه کندکه نه تنها حال دانشجویان را خوب بلکه به هنر نیز خدمت کند.
وی با اعلام حمایت معاونت فرهنگی دانشجویی از فعالیت هنری دانشجویان عنوان کرد: در این دوران لازم است دانش و معرفت دانشجویان افزایش یابد. این در حالی است که فضای مجازی ذائقه ما را به مطالعه مطالب کوتاه و غیر متقن تغییر داده است اما مطالعات واقعی باید هدفمند باشد. مورد دوم که به وزارت بهداشت بر می گردد، آموزش های هنری است که در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی قرار دارد. به نظر ما باید فضای آموزشی برای دانشجویان هنرمند فراهم باشد. همچنین بودجه دولت در این بخش صرفا باید در حوزه فرهنگ و هنر استفاده شود. همه دانشگاه ها را بدین ترتیب رصد می کنیم تا این امر به طور کامل محقق شود.
فراهانی همچنین بیان کرد: جشنواره بین المللی سیمرغ جشنواره موفقی است و مرهون حضور تک تک 52 هزار نفری است که آثار خود را ارائه داده اند، ستاره های فرهنگی و هنری دانشگاه های کشور و کسانی که تحت عنوان سفیران جشنواره به ما کمک کردند.
بعد از اهدای جوایز دو رشته علیرضا جعفر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و راه یافته به مرحله نهایی مسابقه خوانندگی پاپ جشنواره به اجرای قطعه افسوس پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار