آغاز مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی در شیراز

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس اهداف راهبردی مدارس در اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی را تقویت بنیه علمی و همچنین افزایش توانمندی دانش آموزان در کسب مهارت های علمی - تحقیقاتی وپژوهشی و همچنین توانایی برقراری ارتباط در زندگی واقعی دانست.

کد مطلب: ۸۲۰۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی در شیراز

فرهاد اسماعیلی گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در شکل گیری فرصت های مناسب برای تحقق و بروز خلاقیت دانش آموزان دوره اول متوسطه وتکوین شخصیت علمی پژوهشی آنها از اهمیت خاصی برخوردار است .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در سطح مدارس ،در راستای نهادینه کردن اهداف پیش بینی شده مندرج در ساحت علمی فناوری سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش می باشد .

وی گفت: تقویت بنیه علمی ، تفکر و نحوه یادگیری دانش آموزان و همچنین افزایش توانمندی آنها در کسب مهارت های علمی - تحقیقاتی وپژوهشی و توانایی برقراری ارتباط در زندگی واقعی از دیگر اهداف راهبردی مدارس در اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول آموزش متوسطه می باشد .

اسماعیلی با بیان اینکه" این جشنوراه در چهار مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای ،استانی و کشوری برگزار می گردد" افزود: فرایند اجرائی این جشنواره در شش رشته علمی -آموزشی با عناوین پژوهش ،دست سازه ها ، زبان و ادبیات فارسی ،زبان انگلیسی ، فعالیت های آزمایشگاهی و بازارچه های کارآفرینی شکل گرفته است .

وی با بیان اینکه این جشنواره در 59 منطقه آموزشی و یک هزار و 564 مدرسه دوره اول متوسطه سراسر استان برگزار می شود، افزود: مرحله استانی این جشنواره در رشته های زبان و ادبیات فارسی و فعالیت های آزمایشگاهی به صورت حضوری و در رشته های زبان انگلیسی، پژوهش ، دست سازه ها و بازارچه های کارآفرینی نیز به صورت غیر حضوری و بر اساس CD ارسالی از فعالیت تیم های منتخب مناطق ارزیابی می شوند .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری این جشنواره توسط دانش آموزان منتخب فارس در رشته زبان و ادبیات فارسی و کسب رتبه سوم در رشته فعالیت های آزمایشگاهی ، گفت: در مجموع بیش از 188 هزار دانش آموز در 1595 مدرسه متوسطه اول در سراسر استان فارس مشغول به تحصیل هستند

اسماعیلی گفت: در چهارمین دوره بخش نوجوان جشنواره خوارزمی در سال تحصیلی جاری، 177 هزار و 332 دانش آموز فارس حداقل در یک رشته از رشته های شش گانه آن در مرحله آموزشگاهی با هم به رقابت پرداختند .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری مرحله منطقه ای این جشنواره در اسفند ماه 96 ، گفت: مرحله استانی چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی نیز در روز های 19 و 20 اردیبهشت ماه و در مرکز شبانه روزی دکتر بهشتی شیراز با حضور بیش از یک هزار دانش آموز منتخب برگزار و هم اکنون در حال اجرا می باشد .

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه نتایج نهائی مرحله استانی این جشنواره تا 10 روز آینده اعلام خواهد شد، گفت: مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در تیر ماه 97 و در استان خراسان رضوی برگزار می شود که در رشته های شش گانه آن از هر استان یک تیم برگزیده شرکت خواهند نمود .

عبدالرضا سرانجام به عنوان دبیر اجرائی جشنواره نوجوان خوارزمی افزود : در ارزیابی و بررسی شاخص های علمی -آموزشی جشنواره نوجوان خوارزمی از توانمندی کارشناسان دوره اول متوسطه و همچنین داوران با تجربه و متخصص استفاده شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار