کمیسیون ماده ۵ استان برگزار شد

بیرجند (پانا) ـ کمیسیون ماده ۵ استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در محل استانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۰۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کمیسیون ماده ۵ استان برگزار شد

در این کمیسیون تعداد ۶ پرونده از جمله طرح تفصیلی شهر خضری دشت بیاض و طرح تفصیلی اراضی پادگان ۰۴ بیرجند مورد بررسی قرار گرفت.


این گزارش حاکیست، در طرح ۴۵۰ هکتاری پادگان بیرجند، مشاور بر اساس جمعیت ۱۲۰ هزار نفر برای اسکان در اراضی طراحی اولیه را ارئه کرده بود که واقعی به نظر نمی رسید و در مراحل بعدی با توجه به وجود گسل های فعال در منطقه و رعایت حریم گسل، جمعیت به حدود ۵۳ هزار نفر اصلاح و طرح بر اساس این جمعیت بازنگری شد (معابر اصلی که قبلا" اجرا شده در طرح تثبیت گردید) و در مناطق مختلف طرح، فضای سبز محلی و خطی و نیز کاربری های آموزشی و... با رعایت سرانه های استاندارد لحاظ گردید.


برپایه این گزارش ؛ در خصوص طرح تفصیلی شهر خضری دشت بیاض ، نیز در جلسات قبلی تمام موارد به تایید اعضاء کمیته فنی رسیده بود و تنها ۱۲ مورد درخواست های شهرداری و شورای شهر باید در طرح لحاظ می شد که تمامی موارد در طرح نهایی لحاظ شده و به تایید کارشناسان رسید.

گفتنی است؛ یک مورد درخواست شهرداری و شورای شهر مبنی بر الحاق قسمتی از اراضی در محدوده دشت بیاض در محدوده گسل در جلسه مطرح شد که به دلیل مخالفت قبلی موضوع توسط شورای عالی شهرسازی و معماری، در جلسه تایید نشد و همان مباحث قبلی و طرح ارائه شده مشاور به تایید رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار