معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان:

نهادینه شدن رفتار قرآنی؛ هدف برگزاری مسابقات قرآن در مدارس است

کرمان(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم افتتاحیه سی و ششمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان کرمان نهادینه شدن رفتار قرآنی و آموزه‌‎های قرآنی در رفتار دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری مسابقات قرآن در مدارس بیان کرد.

کد مطلب: ۸۲۰۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه شدن رفتار قرآنی؛ هدف برگزاری مسابقات قرآن در مدارس است

صدیقه مرادی با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی در مدارس، افزود: فعالیت های قرآنی در مدارس نوعی تربیت است که در سراسر مدارس استان در حال برگزار شدن است.

وی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین هدف تعلیم و تربیت رسیدن به حیات طیبه است که باید سرلوحه کار دست اندرکاران آموزش و پرورش قرار گیرد.

مرادی راه رسیدن به حیات طیبه را استفاده از مفاهیم قرآنی دانست و گفت: ارتباط با قرآن و تلاوت آن نوعی ارتباط با خدا و ذکر گفتن نام خداست که دانش آموزان باید با مفاهیم آن آشنا شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار دانش آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند و سطح کشور خوش درخشیدند و اینها جز افتخارات استان کرمان است.

وی با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه، افزود: جامعه ای که ارتباط آن با قرآن و مفاهیم قرآنی بیشتر باشد در برابر آسیب های اجتماعی مقاوم تر است.

مرادی خاطرنشان کرد: باید ضمینه آشنایی بیشتر دانش آموزان با قرآن را فراهم کنیم و از به وجود آوردن موانع بر سر فعالیت های قرآنی و فرهنگی در مدارس پرهیز کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: دستگاه های فرهنگی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی به کمک آموزش و پرورش آیند تا دانش آموزانی تربیت کنیم که جامع الشرایط و در تراز جمهوری اسلامی باشند.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه ایران اسلامی پیشرفت داشته باشد و رشد کند باید ارتباط مردم آن با قرآن بیشتر شود و برای تحقق این امر همه دستگاه ها باید در کنار هم تلاش کنند.

مرادی از دانش آموزان به عنوان سرمایه های قرآنی یاد کرد و افزود: اگر دانش آموزان عامل به قرآن باشند و تربیت قرآنی پیدا کنند در کشور دیگر دغدغه ی آسیب های اجتماعی را نخواهیم داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: دستگاه ها و موسسات فرهنگی و قرآنی خصوصی و دولتی بودجه های فرهنگی خود را با فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش در مدارس تجمیع کنند، زیرا سرمایه گذاری در آموزش و پرورش در هر زمینه ای پیشرفت کشور را در پی خواهد داشت.

برپایه این گزارش مراسم افتتاحییه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان سراسز استان با حضور صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، علی صباحی سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان، احمد اسکندری نسب مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه دو در محل دبیرستان‌ سیدکمال الدین موسوی ناحیه دو کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار