رئیس سازمان دانش اموزی استان یزد:

خبرگزاری پانا بستر تربیت نسل رسانه ای آینده است

یزد (پانا) - رئیس سازمان دانش اموزی استان یزد با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در پیشرفت جامعه و رشد کشور گفت: خبرگزاری پانا بستر تربیت نسل رسانه ای آینده است.

کد مطلب: ۸۲۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا بستر تربیت نسل رسانه ای آینده است

به گزارش پایگاه خبری مهرنوشت؛ "حسینعلی ملانوری" در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی به تبیین سیاست ها و برنامه های این نهاد پرداخت و اظهار داشت: در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ساعت های شش گانه ای برای دانش آموز ایده آل تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه های دانش آموزی کار به عهده دانش آموزان است ادامه داد: برای رسیدن به نقطه ای که در مباحث تئوری تعلیم و تربیت به آن اشاره شده است قطعا باید خود دانش آموزان را در فرآیند فعالیت های تعلیم و تربیت سهیم کنیم.

رئیس سازمان دانش آموزی با اشاره به پیشینه تشکیل این سازمان اضافه کرد: در حوزه جذب اعضا و مربیان در طی 4 سال دولت تدبیر و امید با جامعه آماری 7 هزار و 500 دانش آموز مواجه بودیم که با همت و تلاش مربیان این آمار در سال جاری به 23 هزار و 125 نفر رسید.

وی با اشاره به وضعیت دانش آموزان در گروهای پیشتازان و ساماندهی آن ها اظهار داشت: این تشکل دارای زیرمجموعه هایی است که در قالب فعالیت های تشکیلاتی می تواند دانش آموزان را ساماندهی و راهنمایی کند.

ملانوری با اشاره به اجرای طرح یاران مدرسه عنوان کرد: این طرح نقطه اتصال و ارتباط دانش آموزان با جامعه است که هدایت و راهنمایی دانش آموزان را برعهده دارد و از طریق اجرای طرح ها و تشکل های مختلف این مهم را دنبال می کند.

وی تعداد مربیان را 824 نفر برشمرد و با اشاره به تعداد دانش آموزان آموزش دیده و برگزاری اردوهای آموزشی تصریح کرد: دو هزار دانش آموز به صورت مستقیم از سوی سازمان دانش آموزی استان آموزش دیدند ضمن اینکه 700 نفر از مربیان نیز در آموزش درگیر بودند و تعداد 124 نفر هم از افراد با مهارت بودند.

رئیس سازمان دانش آموزی یزد با اشاره به برگزاری اردوهای تشکیلاتی و آموزشی اظهار داشت: در بسیاری از اردوگاه ها بستر لازم برای اینکه دانش آموز صفر تا 100 فعالیت ها را دانش آموزان در گروه پیشتازان انجام دهند این امکان وجود ندارد و در مواردی منع هستیم اما برخی اردوعا با رعایت استانداردها فعالیت ها به دانش آموزان سپرده شده است.

وی همچنین در خصوص مجلس دانش آموزی که عصاره شوراهای دانش آموزی است از دیگر فعالیت های این تشکیلات یاد کرد و گفت: در استان یزد سه نماینده دانش آموز در مجلس دانش آموزی داریم که یک نفر از آن ها از اقلیت زرتشتیان است.

ملانوری از دیگر فعالیت های این سازمان را خبرگزاری پانا برشمرد و افزود: خبرگزاری دانش آموزی پانا بستر بسیار مناسب برای تربیت نسل آینده رسانه ای در سطح کشور است لذا اصحاب رسانه اگر دانش آموز علاقمند به رسانه و خبر را شناسایی کردند به سمت این خبرگزاری راهنمایی کنند تا در این بستر آموزشی رشد یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار