عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

ایران فقط از اروپا دارو می‌خرد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، واردات هر نوع داروی چینی به کشور را تکذیب و تاکید کرد که ۹۵ درصد از داروهای موجود در بازار، در ایران ساخته می‌شوند و ۵ درصد مابقی هم عمدتا از اروپا وارد می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۰۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ایران فقط از اروپا دارو می‌خرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، همایون هاشمی در تایید اظهارنظر سخنگوی سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه در ایران داروی چینی نداریم، گفت: قطعا در روند واردات دارو که از کانال‌های رسمی و قانونی و بر اساس ثبت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد، هیچ نوع دارویی را سراغ ندارم که از چین وارد شده باشد، چرا که 95 درصد داروهای موجود در بازار، در ایران ساخته می‌شوند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه چین کشور بزرگی است که صنعت دارویی خاص خود را دارد، ادامه داد: کشورهای چین و هند، بخش عمده‌ای از مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت دارو برای بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران را تامین می‌کنند.

هاشمی یادآورشد: شاید در برخی موارد سوء تفاهم‌هایی ایجاد شده باشد، اما این امری قطعی است که در ایران روند واردات دارو کاملا منسجم و علمی بوده و با دقت بالا و به صورت کاملا سختگیرانه انجام می‌شود، هر چند برای واردات سایر اقلام دارویی از چین نیز منعی وجود نداشته و این احتمال وجود دارد که برخی داروها که پایه گیاهی دارند از چین وارد کشور شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر داروخانه‌ ای اقدام به عرضه داروی چینی کرد باید موارد به سازمان غذا و دارو یا فراکسیون غذا و دارو مجلس گزارش شود تا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم و تاکنون در این مورد هیچ گزارشی ارائه نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار