جانشین فرمانده سپاه: ملت آماده خطرناکترین سناریوهاست

ملت ما از تحریم و حمله نظامی آمریکا نمی‎ترسد

تهران (پانا) - جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز ایران یک قدرت معتبر در منطقه و متوازن کننده تحولات در جهان است ،گفت: امریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان ناآگاه منطقه ای آنان بدانند که ایران امروز دست برتر را در معادلات دارد و خود را برای خطرناکترین سناریوهای تهدیدی آماده کرده است.

کد مطلب: ۸۲۰۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
جانشین فرمانده سپاه: ملت آماده خطرناکترین سناریوهاست

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در آیین رونمایی از 30 عنوان کتاب دفاع مقدس که امروز (سه شنبه ) در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد،ازدفاع مقدس به عنوان آیینه تمام نمای یک جنگ نابرابر جهانی یاد کرد و گفت: ارسال سیل آسای ادوات و تجهیزات نظامی از تانک و توپ شوروی و میراژ فرانسه و سامانه پدافندی انگلیسی‌ها ، همه تصویری از نابرابرترین جنگ قرن بیستم داشت.

سردار سلامی با بیان اینکه جنگ تحمیلی ، نابرابرترین جنگ در مقیاس جهانی در قرن بیستم و جنگ سرنوشت یک ملت بود ، اظهار کرد: دشمنان ایران در سطح راهبردی در پی بازگرداندن نفوذ خود در ایران بودند و در سطح عملیاتی نیز رژیم بعث عراق به دنبال جداسازی بخشی از خاک ما بود.

وی افزود: دشمنان ما به دنبال این بودند که به همگان اثبات کنند که امکان زیست مستقل خارج از دایره قدرت‌ها وجود ندارد، همچنین آنها راهبرد مهار انقلاب در مرزهای منطقه را نیز دنبال می‌کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ملت ایران در جنگ نشان داد ظرفیت نهفته ای در ورای محاسبات مادی وجود دارد که قادر به جبران موازنه فیزیکی در جهان است و باعث شد نظریه جدیدی در جنگ‌های سخت شکل بگیرد.

وی افزود: جنگ تحمیلی در نهایت با تحمیل ارده ملت ایران به قدرت‌های جهانی به پایان رسید. این جنگ برای ما تولید کننده یک فرهنگ و ادبیات جدید بود و ما به کمک جنگ تحمیلی توانستیم ساختار قدرتمند دفاعی خود را در برابر هجوم دشمنان شکل دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: دفاع مقدس تبدیل به گنجینه تمام ناشدنی مقاومت ایران شد چراکه نشان داد ایران در برابر قدرت‌های جهانی سر تسلیم فرود نمی‌آورد.

سردار سلامی با بیان اینکه روزگاری کشور ما نقطه تلاقی قدرت کشورهای بزرگ دنیا بود اما امروز کشور ما توانسته است که این تمرکز را هزاران کیلومتر دور کند، اظهار کرد: وقتی امروز جنگ به حاشیه مدیترانه کشیده شده است، نشان دهنده این است که روز به روز سیطره دشمنان بر جغرافیای منطقه کاهش پیدا کرده است. و در مقابل ایران یک قدرت معتبر در منطقه و متوازن کننده تحولات در جهان است.

وی افزود: امروزآمریکا با فقدان استراتژی روبرو شده و حتی عملیات نظامی آنها قادر به تغییر معادلات میدانی نیست. نمونه این عدم راهبرد را در هجوم اخیر آمریکا به خاک سوریه مشاهده کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تهدیدات دشمنان گفت: رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدین منطقه‌ای آنها بدانند که ایران امروز دست برتر را در معادلات دارد و خود را برای خطرناک ترین سناریوهای تهدید آماده کرده است.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: همه توانایی‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی ریشه در فرهنگ الهام بخش و چشمه جوشان دفاع مقدس دارد ، اینکه ملت ما از تحریم و حمله نظامی آمریکا نمی‌ترسد به دلیل غلبه بر سخت‌ترین شرایط در دوران دفاع مقدس است.

در ابتدای این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد نایینی رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به ارائه گزارشی از اقدامات مرکز و روند آماده سازی آثار پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار