آیین تجلیل از معلمان بخش ارم دشتستان برگزار شد

دشتستان ( پانا ) مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: اگر در روستاها خواهان تحقق اهداف آموزش و پرورش هستیم هر دهیار خود را یک مسئول آموزش و پرورش بداند.

کد مطلب: ۸۱۹۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از معلمان بخش ارم دشتستان  برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش دشتستان،در آیین تجلیل از معلمان بخش ارم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه آزادی و عدالت،شهدای فرهنگی و دانش آموز گفت:بخش ارم سرشار از ذوق و سلیقه است و به همین علت نگاه مجموعه آموزش و پرورش شهرستان یک نگاه ویژه به بخش ارم و حتی بوشکان در جذب نیروهای بومی بوده است.

وی ضمن گرامیداشت روز معلم و با اشاره به روند جذب نیروهای حق التدریس در سال تحصیلی جاری گفت: استفاده از نیروهای بومی در این منطقه مزیت های فراوانی داشته است استفاده از نیروهای جوان و جویای نام که با پشت کار و تلاش خود قابلیت بهتری نسبت به نیروهای اعزامی از سایر مناطق خواهند داشت و اگر بار دیگر نیز فرصتی جهت جذب نیرو در آموزش و پرورش پیش بیایید به طور یقین باز هم از نیروهای با کیفیت همین منطقه استفاده خواهیم نمود.

سید حسن لواسانی فرد ادامه داد: در منطقه ارم بیشترین مشکل بخش استقرار تجهیزات نرم افزاری جدید و نوسازی بافت های فرسوده مدارس می باشد و این اشکال به همت همه مردم،مسئولین و خیرین نیک اندیش باید برطرف گردد.

لواسانی فرد بخش ارم را از مناطق بی نظیر در اجرای طرح تقویت بنیه علمی خواند و اظهار داشت:اگر در روستاها خواهان تحقق اهداف آموزش و پرورش هستیم هر دهیار باید خود را یک مسئول آموزش و پرورش بداند و آموزش و پرورش دشتستان قدر دان آن دهیاری هست که در مدارس حاضر و در پی رفع مشکلات آن اقدام می نماید.

این مقام مسئول با بیان اینکه ملتی بر وجود خود افتخار می کند که اولویت اصلیش آموزش و پرورش است اظهار داشت:هدف آموزش و پرورش ارائه تعدادی واحد درسی و گرفتن مدارک تحصیلی توسط دانش آموزان نیست هدف اصلی شناخت انسان از خود و دانستن ارزش های انسانی خود می باشد .

لواسانی فرد با اظهار به رسالت اصلی آموزش و پرورش به تربیت انسانهای عزت مند گفت:بعضی مردم خدا را فقط به حرف می پرستند اگر خیری بهشون برسد راضی و شکرگزار خدا هستند ولی اگر شری بهشون برسد خلقشان و عملشان تغییر می کند در صورتی که خیر و شر دنیا مکمل یکدیگرند و این انسانها هم دنیا را از دست داده و هم آخرت خود را نابود می سازند.آموزش و پرورش به دنبال اینست که چنین افرادی تربیت نکند.افرادی که عمل و حرفشان یکی نیست بلکه ما به دنبال تربیت انسانهای عزت مندی هستیم که همیشه خدا را ناظر بر کار خود می دانند .

سید حسن لواسانی فرد مدیر آموزش و پرورش دشتستان در بخش پایانی صحبت های خود گفت:معلمان تلاش خود را در پرورش انسان های عزت مند بکار گیرند و در ایام پایانی سال بدین بیاندیشیم که چند دانش آموز را با ارزش های انسانی تربیت کرده ایم.ما معلمان راه عزت مند پرورش انسانها را با آگاهی از تمامی مشکلات معشیتی و رفاهی آن پذیرفته و باید پای عهد و انتخاب خود ایستاده و در این کار هیچ معلمی نباید منتظر تقدیر و تشکر دیگران باشد.

لواسانی فرد با خواندن ابیات زیر خواهان پای بندی همه معلمان به عهد خویش در انتخاب شغل عزت مند معلمی شد

یادمان باشد از امروز خطایی نکنیم ****************** گر که در خویش شکستیم صدایی نکنیم

پر پروانه شکستن هنر انسان نیست**************** گر شکستیم ز غفلت من و مایی نکنیم

یادمان باشد گر خاطرمان تنها ماند*************** طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم

یادمان باشد اگر حال خوشی دست بداد******** جزء برای فرج یار دعایی نکنیم

مشایخی بخش دار ارم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استادشهید مرتضی مطهری و معلم ایل بهمن بیگی گفت:امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی نقش اصلی در پرورش انسان های آگاه و نیروی انسانی توسعه بخش دارد .

وی گفت: از میان سرمایه های مالی،فیزیکی و انسانی قطعاً سرمایه انسانی بیشترین نقش را در توسعه دارد و آموزش و پرورش به عنوان تربیت کننده سرمایه انسانی نقشی بی بدیل به عنوان ستون های ساختمان توسعه دارد.و با تغییر نگرش جامعه نقش پررنگ تری در توسعه خواهد یافت.

مشایخ افزود: رفع کامل مشکلات فرهنگی عامل توسعه جامعه های پیشرفته است و اجرای طرح هایی چون تقویت بنیه علمی در دولت تدبیر و امید باعث توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش در مناطق مختلف بخصوص بخش ارم شده است .

سعید دیرینه مسئول نمایندگی آموزش و پرورش بخش ارم گفت:تکریم از معلم تکریم علم،اخلاق ،شرافت و انسانیت است.جامعه باید قدردان زحمات بی بدیل و خدمات صادقانه فرهنگیان به مردم باشد و جامعه ای که هموراره حرمت معلمان را پاس بدارد شتاب بیشتری در آهنگ رشد و تعالی دارد.

دیرینه اظهار داشت: معلمان به عنوان راهنمای زندگی عمل می کنند و با انتقال دانش اخلاقی و علمی شخصیت دانش آموزان را پر بار کرده تا نسبت به ارزش های برابری ،عدالت،آزادی و احترام به شرافت انسانی متعهد باشند و این معلمان هستند که از طریقشان ارزش ها و فرهنگ جامعه شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه جذب معلمین حق التدریس مشکلات کمبود نیروهای آموزشی را برطرف نموده است گفت: مدیر آموزش و پرورش دشتستان به بخش ارم در اختصاص معلمین نگاه ویژه ای داشته اند و در این راستا در سال تحصیلی جاری بیش از 20 نفر را با توان های علمی مناسب و از جوانان بومی در بخش استخدام نموده که از ایشان تقدیر و تشکر می نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار