درخشش «شیراز؛شهرمن» در گرجستان

شیراز (پانا) - مدیر نگارخانه سروناز از برپایی نخستین نمایشگاه فرهنگی هنری شیراز (پایتخت فرهنگی ایران) در تفلیس گرجستان خبر داد و افزود: نمایشگاه یادشده حاوی ۴۰عکس، ۱۰ نقاشیخط، ۱۲ پوستر، ۱۰ ویترای، ۲۰ میناکاری، ۵تذهیب، ۵ ویدئوآرت و ۲ نقاشی از مکتب شیراز است.

کد مطلب: ۸۱۹۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
درخشش «شیراز؛شهرمن» در گرجستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، هستی خالدی با بیان اینکه نمایشگاهی به مناسبت هفته شیراز در گالری دانشگاه «ایوان جاواخیشویلی» تفلیس، پایتخت گرجستان توسط نگارخانه سروناز با همکاری رایزن فرهنگی سفارت ایران در این کشور برگزار شد، گفت: نمایشگاه یادشده حاوی ۴۰عکس، ۱۰ نقاشیخط، ۱۲ پوستر، ۱۰ ویترای، ۲۰ میناکاری، ۵تذهیب، ۵ ویدئوآرت و ۲ نقاشی مکتب شیراز است که از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز بکار کرد و در ۲ روز بسیاری از علاقه مندان به هنر ایران را به این نمایشگاه رهسپار ساخت.

وی با بیان ابعاد این نمایشگاه اعلام کرد: در بخش پوستر: علیرضا خاکپور ، مجید اسلمی، ناصر خادم، زهره اسدی، علیرضا نعمت الهی، مریم اکبرزاده، ابراهیم زیرک فرد، فرزانه رزم فرد و شیرین محمدشاهی،عکس: سهراب کاوه، مریم قدسی و علیرضا منیری، نقاشی مکتب شیراز: مهشید امیر افشاری و بینا اشراقی، نقاشی خط: امید شیرین فشان، مینا کاری: گروه هنری دلشدگان، ویترای: شیما سهرابی، ویدیوآرت: محمدحسین نیکوپور، مهگان فرهنگ، هستی خالدی و سهراب کاوه و تذهیب: مهدی ظهرابی دارای اثر بودند.

این در حالیست که به گفته مدیر نگارخانه سروناز شیراز همزمان با این نمایشگاه، یک کارگاه آموزش تذهیب با حضور مهدی ظهرابی برگزار شد.

خالدی با بیان اینکه دانشگاه یادشده، قدیمی ترین مرکز آکادمیک تفلیس به شمار می رود، افزود: در جریان نمایشگاه هنری به مناسبت هفته شیراز، گروهی از هنرمندان شیرازی به اجرای موسیقی محلی این شهر پرداختند.

وی در عین حال استقبال از این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه مذکور هفته پیش ١٠٠ ساله شده است، گفت: بخش ایران شناسی این دانشگاه نیز ١٠٠ سال قدمت دارد.

آیین گشایش نخستین نمایشگاه فرهنگی هنری شیراز در تفلیس با حضور رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی آغاز بکار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار