معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش: معلم در سند تحول بنیادین نقش هدایت کننده و اسوه دارد

کرج (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری - استانی البرز گفت: معلم در سند تحول بنیادین نقش هدایت کننده و اسوه دارد زیرا عرصه تعلیم و تربیت با معلمان جان می گیرد و با رشد ابعاد مختلف دانش آموزان در ساحت های شش گانه جان می گیرد.

کد مطلب: ۸۱۹۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش: معلم در سند تحول بنیادین نقش هدایت کننده و اسوه  دارد

مهرزاد حمیدی در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری - استانی البرز که در سالن امام علی (ع) در کرج برگزار شد، افزود: همانگونه که امام امت فرمودند معلمی شغل انبیاست، لذا این شغل مهم دارای ویژگی های خاصی است که مهمترین آن امین بودن در نزد مردم و تلاش در عرصه تعلیم و تربیت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که معلمان علم دار میدان تعلیم و تربیت هستند، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین نگاه ویژه ای به مدرسه محوری شده است که معلمان در آن جایگاه رفیعی دارند.

حمیدی در ادامه گفت: در این سند به علم و نقش هدایت گر و جایگاه معلمان در جامعه بیش از گذشته توجه شده است.

وی مدرسه را کانون تحول منطقه دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم فعالیت ها را به طرف مدارس سوق داده شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پیمایش ملی نشان می دهد که اعتماد مردم نسبت به معلمان در بین همه مشاغل بیشتر است.

وی اضافه کرد: معلم کارمند، کارگر، تولید کننده نیست بلکه تربیت کننده نسل امروز و فردای ایران اسلامی است به گونه ای که با احساسات و نگرش های افراد یک جامعه ارتباط و سرو کار دارد و با تلاش این قشر سختکوش است که فرآیند تعلیم و تربیت انجام می شود.

وی تصریح کرد: این معلم است که به دانش آموزان تمام علم و مهارت های زندگی را می آموزند تا دانش آموزان از فضائل اخلاقی برخوردار شوند و الفبای زندگی را بیاموزند.

حمیدی در پایان تاکید کرد: رفتار معلمان در جان دانش آموزان نقش می بندد زیرا این قشر فرهیخته الگوی دانش آموزان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار