روی آوردن به شیوه‌های نوین تدریس موجب ایجاد خلاقیت در دانش‌آموزان می‌شود

خرم آباد ( پانا ) - مدیرکل پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش،اظهارکرد: امروز همه کسانی‌که آموزش و پرورش فعالیت دارند افرادی از جنس معلم هستند و این اراده و باور وجود دارد تا حداکثر تلاش‌ها برای رفع مشکلات صورت گیرد.

کد مطلب: ۸۱۹۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
روی آوردن به شیوه‌های نوین تدریس موجب ایجاد خلاقیت در دانش‌آموزان می‌شود

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش علاقمند به ایجاد رفاه بیشتر و آرامش خاطر برای معلمان است و ذکر این نکته ضروری است که نظام آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند از عهده مشکلات برآید و تمام دستگاه‌ها می‌بایست در بعد مالی و فکری به آموزش و پرورش کمک کنند.
شکوهی با بیان این مطلب که امروز آموزش و پرورش با منابع دولتی نخواهد توانست مشکلات را حل کند، عنوان کرد: منابع آموزش و پرورش باید به درستی مدیریت شود زیرا افزایش کیفیت آموزشی مستلزم منابع مالی و نیروهای حرفه‌ای است.

مدیرکل پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزایش کیفیت در دستگاه‌ تعلیم و تربیت را مستلزم منابع مالی و نیروهای حرفه‌ای برشمرد و گفت: بدون برخورداری از نیروهای انسانی باانگیزه نمی‌توان انتظار موفقیت داشت.
وی تصریح کرد: در عصر حاضر نیازمند اندیشه‌های نو و روش‌های جدید برای مدیریت آموزش و پرورش هستیم.
شکوهی در ادامه به تشریح ابعاد آموزش و پرورش پرداخت و با بیان این‌که یکی‌از ابعاد آموزش و پرورش بعد نهادی آن است، اضافه کرد: این بُعد به دیرینگی تعلیم و تربیت و به زمان خلقت انسان برمی‌گردد، لذا همه دستگاه‌ها در قبال تعلیم و تربیت نقش دارند.

مدیرکل پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش بُعد رسمی را از دیگر ابعاد آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: آموزش و پرورش با توجه به توسعه جوامع و گستردگی نیازها متولی رسمی تعلیم و تربیت شد.
وی با بیان این مطلب که فقط آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت نیست، خاطرنشان کرد: بخش رسمی و اهداف رسمی تعلیم و تربیت بر عهده آموزش و پرورش است.

شکوهی بر آزادی عمل معلمان در کلاس درس تاکید کرد و گفت: دقایقی که دانش‌آموزان در کلاس هستند لازم است تنها درگیر مسائل علمی باشند و باید دست معلم را در کلاس درس باز گذاشت.
مدیرکل پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی و آموزش سبک زندگی دینی را از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش برشمرد و گفت: توجه به کارگاه‌های درسی، خروج از حافظه‌محوری، آموزش مهارت زندگی و تربیت شهروندان مسئول از دیگر اهداف دستگاه آموزش و پرورش در سطح کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار