وزیر بهداشت: هنر مقدمه ای بر رعایت اخلاق عمومی در جامعه است

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است، هنر به این دلیل که آمیخته با جسم و روح آدمی است می تواند مقدمه ای بر رعایت اخلاق عمومی در جامعه باشد.

کد مطلب: ۸۱۹۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: هنر مقدمه ای بر رعایت اخلاق عمومی در جامعه است

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی سیمرغ، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در حاشیه بازدید از نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ با اشاره به فرصت سازی جشنواره ها برای شناخت ظرفیت های دانشجویی بیان کرد: به نظرم جشنواره ها هم از این نظر که فرصتی برای آشنایی دانشجویان با توانمندی های خود و همچنین فرصتی برای مقایسه خود با سطوح ملی را فراهم می کنند، قابل توجه هستند. همچنین آثار هنری دانشجویان در جشنواره بین المللی سیمرغ مورد ارزیابی داوران حرفه ای ملی و بین المللی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اهمیت تربیت نیروهای چند بعدی و ماهر در حزوه پزشکی افزود: اساسا افرادی که شخصیتی چند بعدی دارند، موفق تر هستند. اگر ما قصد داریم نسل موفقی را تحویل جامعه دهیم، باید به تربیت آن ها از سنین کودکی و جوانی قائل باشیم.
قاضی زاده خاطر نشان کرد: اعتقاد من این است که پزشکان آینده کشورمان باید بارقه ای از یک رشته هنری را در اختیار داشته باشند زیرا هنر حتی اگر به عنوان یک حرفه هم مد نظر نباشد، باید آمیخته با جسم و روح آدمی باشد. ضمن این که اخلاق پزشکی مثل رعایت حقوق مردم و احترام به آن ها از جمله اصول و مهارت هایی است که دانشجویان پزشکی باید در طول تحصیل کسب کنند. البته این مقدمه ای بر رعایت اخلاق عمومی در جامعه است و نحوه تربیت و سلوک ما در خانواده و آموزش و پرروش نیز مهم است. این اتفاق تاکید می کند اگر ما از نظر احترام گذاشتن به مردم در صنوف مختلف، نقصانی می بینیم، تربیت اخلاقی به درستی بنیان گذاشته نشده است.
وی با اشاره به نقصان های آموزشی در رسانه عنوان کرد: همچنین در آموزش و پرورش و صداوسیما کمتر به این مهم توجه کرده ایم. به نظرم همین جشنواره بین المللی سیمرغ، فرصت گفت و گو، کار گروهی و توجه به موضوعات مرتبط با حوزه سلامت و رعایت حقوق بیمار و تبلیغ این فرهنگ را ممکن می کند. در عین حال فضای عمومی کشور توسط مدیران باید به سمت اخلاق مداری مدیریت شود.
قاضی زاده هاشمی با بیان این که هیچ انسانی بی نیاز از هنر نیست، افزود: جامعه پزشکی و پرستاری با هنر عجین هستند و انس دارند. حال این هنر ممکن است در حرفه شان نمود یابد یا به رشته هایی روی بیاورند. امروزه پزشکان شناخته شده زیادی در ایران و جهان به امر هنر نیز اهتمام دارند.
جشنواره بین‌المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیری امیر لـله‌گانی از 14 تا 19 اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار