روز خوش ظریف در بهارستان؛ مجلس از پاسخ هر 3 سوال قانع شد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان توانست پاسخ‌هایی قانع‌کننده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان ارائه کند و به سلامت از مجلس خارج شود.

کد مطلب: ۸۱۹۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
روز خوش ظریف در بهارستان؛ مجلس از پاسخ هر 3 سوال قانع شد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) به منظور پاسخ به سه سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خانه ملت حاضر شد که در نهایت توانست مجلس را با پاسخ‌های خود قانع کند.

پاسخ‌های ظریف بر خلاف دیگر وزرای دولت کوتاه بود به طوری که هربار بسیاری از وقت قانونی وی برای ارائه پاسخ به سوالات باقی می‌ماند.

سوال اول از حبیب الله دهمره، نماینده مردم زابل در خصوص حقآبه هیرمند مطرح شد و سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تشریح آن اظهار کرد: «در اجرای ماده 209 آیین‌نامه داخلی مجلس و در پاسخ به نامه 22341/830 مورخ 24/7/96 هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی سوال حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند و هامون از وزیر امور خارجه جهت بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داده و طی دو نوبت در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار گرفت.»

وی ادامه داد: «اما به دلیل حضور نیافتن وزیر، نماینده سوال‌کننده تقاضای ارسال سوال جهت بررسی به صحن علنی را مطرح کرد. کمیسیون نیز مستند به تبصره یک ماده 210 آیین‌نامه داخلی مجلس و درخواست نماینده موضوع را جهت بررسی ارسال و در پایان با توجه به عدم اقناع سوال‌کننده، کمیسیون ضمن بررسی قلمرو سوال را ملی تشخیص داد.»

بعد از ارائه پاسخ از سوی وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، حبیب الله دهمرده، نماینده سوال کننده از پاسخ وی قانع شد.

سوال دوم از سوی احمدعلی کیخا، نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند به نمایندگی از دیگر نمایندگان این منطقه مطرح شد.

وی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سوالی مبنی بر اینکه «استراتژی و برنامه جمهوری اسلامی ایران در تنظیم روابط با کشور افغانستان با توجه به وجود رودخانه‌ها و اکوسیستم آبی مشترک چیست؟» مطرح کرده بود که در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوال وی و دوستانش را وارد ندانستند و اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر امور خارجه قانع شده‌اند.

سوال سوم را ولی داداشی، نماینده مردم آستارا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص روابط میان کشورمان با جمهوری آذربایجان مطرح کرد که در نهایت وی نیز با قول رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان برای پیگیری لغو روادید میان دو کشور و فراهم کردن امکان دیدار نمایندگان مجلس در این خطه با مسئولان مربوط در آذربایجان، اعلام کرد که از پاسخ های وزیر امور خارجه کشورمان قانع شده است.

بدین ترتیب ظریف در روزی خوش، به دور از هرگونه تنش توانست مجلس را قانع کند اما نکته جالب این بود که هر سه نماینده مطرح کننده سوال در اظهارات خود بارها و بارها اعلام کردند که نسبت به ظریف و عملکرد وی اطمینان خاطر دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار