همزمان باهفته بزرگداشت مقام معلم ؛

تجلیل از 35 پیشکسوت فرهنگی شهرستان درمیان

درمیان (پانا) ـ همزمان باهفته بزرگداشت مقام معلم باحضور فرماندار ومدیرآموزش و پرورش شهرستان درمیان و مسئولین از35 پیشکسوت فرهنگی شهرستان درمیان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

کد مطلب: ۸۱۹۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از 35 پیشکسوت فرهنگی شهرستان درمیان

محمد بشیری زاده در جمع معلمان و پیشکسوتان فرهنگی شهرستان درمیان به مناسبت هفته معلم افزود: معلم انسان ساز است و می تواند با تربیت انسان های بزرگ و اثربخش جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهد و معلمان با وجود مشکلاتی که دارند، همچنان دلسوزانه در راه پیشرفت و ترقی جامعه در تلاش هستند.


وی با بیان این که در بسیاری از آیات و احادیث بر احترام معلمان تاکید شده و در دین مبین اسلام شغل معلمی را شغل انبیا می دانند گفت: معلمان در تعالیم اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که باید جایگاه این قشر دلسوز در جامعه تقویت شود.


وی اظهار کرد: احترام به علم و معلم همواره ضروری بوده و همان ‌طور که تعلیم و تعلم دارای قداست خاصی است، احترام به معلم نیز ضروری است.
فرماندار درمیان گفت: دانش آموزان به عنوان سرمایه های انسانی کشور به مدت 12 سال در مدرسه تحت تعلیم و آموزش قرار می گیرند و نقش معلم در این فاصله زمانی بیشترین تاثیر را بر دانش آموز دارد.


وی افزود: بازنشستگان فرهنگی به عنوان پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و هم فرهنگیان که هنوز مشغول خدمت هستند همگی از سرمایه های انسانی ارزشمند این دیار محسوب می شوند.


مدیر آموزش و پرورش درمیان هم در این آیین گفت: هفته معلم نه تنها برای تکریم مقام معلم بلکه تقدیر از جایگاه دانش، اندیشه، خردورزی و آموزه های اخلاقی است و معلمان افرادی دلسوز و عاشق در راه پیشرفت جامعه هستند و هیچ‌ مقامی بالاتر از مقام معلم نیست.


نجفعلی مقیمی مسک ادامه داد: شغل معلمی شغلی مبارک، ارزشمند و متفاوت از دیگر مشاغل است و یکی از رسالت های مهم تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، تعالی انسان است.


در این آیین از 35 پیشکسوت فرهنگی شهرستان درمیان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار