میرزاده: خروج آمریکا از برجام حیثیت اروپا را زیر سؤال می‌برد

تحریم های جدید مشکل جدی برای کشور ایجاد نمی کند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است خروج آمریکا از برجام و به تبع آن خروج ایران از این توافقنامه، به ضرر جمهوری اسلامی نخواهد بود چرا که وابستگی به کشوری نداریم.

کد مطلب: ۸۱۹۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
میرزاده: خروج آمریکا از برجام حیثیت اروپا را زیر سؤال می‌برد

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اعلام نتیجه خروج یا عدم خروج ترامپ از برجام طی هفته آتی و رفتار اروپایی ها در این خصوص گفت: توافق جمهوری اسلامی در خصوص برجام یک توافق بین المللی بود که به لحاظ آبرو برای اروپایی ها و آمریکایی ها بسیار حیثیتی است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر برجام از هم بپاشد، جمهوری اسلامی نیز حسابی روی آن باز نکرده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی در مسائل بنیادی، اساسی، علمی و پژوهشی به گونه ای نیست که وابسته به کشوری بوده و به بود و نبود برجام بستگی داشته باشد.

میرزاده در ادامه با بیان اینکه به نفع فضای بین المللی و ایران است که ارتباطات برقرار بماند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی مایل است در محافل علمی بین المللی ارتباط منطقی و اصولی داشته باشد اما اگر این اتفاق نیفتد هم به ضرر ما نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی وابستگی به خارج از کشور ندارد که با عدم وجود معاهده برجام، اتفاق بدی بیفتد آن چنان که نتوانیم روی پای خود بایستیم ضمن اینکه تمام گزینه های لازم در شرایط خروج از برجام پیش بینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه راستی و حقانیت جمهوری اسلامی پیش از این در فضای بین المللی ثابت شده است، عنوان کرد: همه دنیا صدای ما را شنیده و ایران را کشوری متمدن می دانند ضمن اینکه در حال حاضر پای حیثیت و آبروی کشورهای مدعی حقوق بشر و گفت و گو و تمدن در میان است که بر باد خواهد رفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تحریم های جدید مشکل جدی برای کشور ایجاد نمی کند، خاطرنشان کرد: طی40 سال گذشته تحریم ها و فشارها در حوزه اقتصادی و سیاسی و همچنین بدتر از آن ایجاد جنگ، تجربه خوبی برای غربی ها بوده که با این روش ها نمی توانند جمهوری اسلامی را به عقب رانده و مانع افزایش روند توسعه آن شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار