گزارش پانا/

جای خالی هنرهای نمایشی در مدارس 

تبریز (پانا)-  کارشناس ارشد رشته کارگردانی و تئاتر گفت: زنگ هنر  و ورزش در مدارس زنگ تفریح هستند و آن طور که باید وشاید به موضوع هنر و ورزش پرداخت نمی شود.

کد مطلب: ۸۱۹۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
جای خالی هنرهای نمایشی در مدارس 

نازیلا ایرانزاد بنام داور رشته هنرهای نمایشی و کارشناس ارشد رشته کارگردانی و تئاتر در حاشیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری در اردوگاه الغدیر تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: ۵ سال است که در این مسابقات به عنوان داور شرکت می کنم و علاوه بر این در جشنواره ها و مسابقات دانشگاهی نیز داوری کرده ام.
داور رشته هنرهای نمایشی گفت: سطح مسابقات متاسفانه در حد انتظار نیست و دلیلیش هم این است که در مدارس به تئاتر اهمیت نمی دهند و مشاوران و مربیان خوبی را همراه دانش آموزان به مسابقات اعزام نمی کنند و برای همین انرژی آن ها به هدر می رود.
کارشناس ارشد رشته کارگردانی و تئاتر تصریح کرد: زنگ هنر و ورزش در مدارس زنگ تفریح هستند و آن طور که باید وشاید به موضوع هنر و ورزش پرداخت نمی شود.
ایرانزاد گفت: در سطح شهر هنرستانی داریم که در آن رشته تخصصی نمایش تدریس می شود ولی زیر نظر آموزش و پرورش نیست.
وی با تاکید بر اهمیت کار پرورشی دامه داد: والدین باید بدانند که هنرهای نمایشی مانند آسپرین نیست که بلافاصله اثر خود را نشان دهد بلکه به ۲ و ۳ دهه زمان نیاز است.


مسابقات دانش آموزی محلی برای رقابت سالم
زهرا پورصفایی دانش آموز رشته گرافیک از هنرستان بیاضیان منطقه بنیس شبستر و شرکت کننده در رشته هنرهای نمایشی به خبرنگار پانا گفت: من در این نمایشی که برای مسابقات کار کردیم نقش کلاغ را بازی کردم و عنوان نمایش نامه نیز نمایش عروسکی با موضوع دوستی است‌.
مهدیه رنحبین روی این نمایشنامه نیز ادامه می دهد: هفته ای ۸ ساعت برای اجرای خوب در مسابقات تمرین داشتیم و در این راه مدیر و مربی پرورشی مدرسه ما را به خصوص در صحنه آرایی کمک کردند.
رقیه احمدپور بازیگر نقش خرگوش نیز گفت: این مسابقات باعث می شود تا استعدادهای ما بیشتر شکوفا شوند و همچنین زمینه رقابت سالم را فراهم می کند.

به دوستان خود توصیه می کنم به دنبال علاقه و استعداد خود بروند

آیدا واعظی دانش آموز مدرسه مکتب الزهرا از منطقه هشترود و شرکت کننده رشته خطاطی گفت: هدف من از شرکت در این مسابقات ارتقا سطح هنری و علمی و آشنایی با هنر مندان هم سن و سال خودم در سایر شهرستانها بود.
وی افزود: خطاطی را از سال ۱۳۹۰ شروع کردم و تا کنون با تشویق و همراهی پدر و مادر و استادم ادامه داده ام.
واعظی افزود: بیش از ۵ بار در مسابقات استانی شرکت کردم و مقام اول در رشته خط استان را به خود اختصاص دادم.
این دانش آموز هنرمند به همسالان خود توصیه کرد که به دنبال علاقه و استعداد خود بروند و اگر علاقه ای در زمینه ی هنری خاصی دارند در ارتقا سطح هنری خود تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار