آغاز جشنواره سیمرغ با حضور گسترده دانشجویان و هنرمندان

تهران (پانا) - نخستین روز برگزاری نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، با حضور و استقبال گسترده شرکت کنندگان، اجراهای متعدد تئاتر، استندآپ کمدی، برگزاری کارگاه های تجسمی، حضور شخصیت های هنری و فرهنگی و برگزاری کارگاه های آموزشی در پردیس تئاتر تهران و فرهنگسرای خاوران همراه شد.

کد مطلب: ۸۱۸۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جشنواره سیمرغ  با حضور گسترده دانشجویان و هنرمندان

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی سیمرغ، در حالیکه خیابان های شهر خلوت بودند، پردیس تئاتر تهران، روز پر هیاهویی را آغاز کرد. 14 اردیبهشت ماه، نخستین روز برگزاری نهمین دوره جشنواره سیمرغ، پر شورتر از دوره های گذشته آغاز شد. این موضوع در ورود به سالن انتظار پردیس تئاتر تهران مشهود بود. گالری ها از صبح نخستین روز، با آثار تجسمی از جمله نقاشی، عکس، کاریکاتور، خوشنویسی و ... به استقبال دانشجویان رفتند.
نمایش های نخستین روز نیز در زمان مقرر، روی صحنه رفتند. شب شعر نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ از دیگر بخش های پر مخاطب جشنواره بود و دانشجویان پزشکی نشان دادند که طبعی لطیف و قلمی روان دارند و در این عرصه هم می توانند بدرخشند.
در این بین به گفت و گو با برخی از شرکت کنندگان در جشنواره نشستیم و آنها نیز در پایان یک روز پرکار، نظراتشان را درباره کیفیت برگزاری این جشنواره بیان کردند.
شروع پرقدرت جشنواره در نخستین روز
زینب دانشجوی رشته پرستاری از استان ایلام درباره نخستین روز برگزاری جشنواره گفت: برای نخستین بار است که در جشنواره بین المللی سیمرغ حضور پیدا می کنم و شاهد آن بودم که این جشنواره از روز نخست با قدرت شروع شده و به ویژه در بخش هنرهای تجسمی، بسیار پویا و با آثار درخشان ظاهر شده است.
وی ادامه داد: رقبای خوبی از استان های مختلف در این رویداد شرکت دارند. سطح جشنواره خوب است و اهدافی را که وزارت بهداشت مدنظر دارد، پوشش می دهد و ارتقای سطح فرهنگی و هنری و شکوفایی دانشجویان را دنبال می کند. کارگاه هنرهای تجسمی هم از کیفیت خوبی برخوردار بودند.
دانشجویان پزشکی نیازمند حضور در محیط های فرهنگی هستند
نرگس سفیر دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در جشنواره بین المللی سیمرغ نیز با بیان این که روز نخست جشنواره به خوبی پیش رفت، عنوان کرد: امیدوارم داوری ها به خوبی انجام شود و انگیزه دانشجویان برای شرکت در امور فرهنگی و هنری بیشتر شود. دانشجویان پزشکی نیازمند محیط های با نشاط هستند و این جشنواره چنین محیطی را محیا کرده است.
حضور در جشنواره سیمرغ به پرورش ذهن کمک بسیاری می کند
همچنین محمد دانشجوی علوم پزشکی اهواز با بیان این که در نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ در بخش فیلم شرکت کرده است، گفت: جشنواره بین المللی سیمرغ در این دوره با گستردگی بیشتری برگزار شده است.
وی افزود: اکران فیلم ها از روز دوم آغاز می شود و چشم انتظار دیدن آثار این بخش هستم. برخلاف تصور عموم، دانشجویان پزشکی در عرصه های هنری، می توانند کارهای خلاقانه ای ارائه کنند و من ایده های بسیاری از دیگر آثار، در بخش های مختلف هنری می گیرم. حضور در این جشنواره به ایده سازی و پرورش ذهن دانشجو کمک بسیاری می کند و خوشحالم که در چنین محفلی حضور دارم.
جنبه های آموزشی جشنواره بین المللی سیمرغ از نکات مثبت آن است
محیط نگهداری پور از دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیگر شرکت کنندگان در جشنواره است. او با بیان این که جشنواره از سال های قبل پررنگ تر و گسترده تر برگزار شده است، اظهار کرد: این جشنواره فرصت خوبی است که در آن هنرمندان تمام رشته های هنری با آثار یکدیگر آشنا و باعث ارتقاء هنر یکدیگر می شوند. جشنواره می تواند جنبه های آموزشی نیز داشته باشد و این هم از دیگر نکات مثبت این رویداد فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: بخش های مختلف جشنواره بین المللی سیمرغ هر ساله در حال گسترش است و اگر در همین راستا کیفیت هم ارتقاء پیدا کند، اتفاق بزرگی را در این زمینه شاهد خواهیم بود و می توانیم شاهد پختگی بیش از پیش جشنواره باشیم.
گفتنی است؛ در نخستین روز برگزاری این جشنواره بین المللی، چهره های فرهنگی و هنری همچون امیر للـه گانی دبیر جشنواره، شهره لرستانی بازیگر سینما و تئاتر، حسین مسافر آستانه کارگردان و نمایشنامه نویس، علی مسعودی فیلمنامه نویس، بازیگر و کمدین، محمدعلی بهمنی شاعر و غزلسرا، عبدالجبار کاکایی شاعر و دبیر بخش ادبی جشنواره، مهرداد رایانی مخصوص نویسنده و کارگردان تئاتر، امیر کربلایی زاده بازیگر تئاتر، استندآپ کمدین، امیربهادر شاهرخی هنرمند نقاش، حسن یاقوتی هنرمند نقاش و ... حضور داشتند.
جشنواره بین‌المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیری امیر لـله‌گانی از 14 تا 19 اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار