نابغه ی کوچک اسلامشهری: تفکر در زندگی مورچه موضوع تحقیق من در جشنواره جابربن حیان بود

اسلامشهر (پانا)-دانش آموز پایه سوم آموزشگاه نسل ماندگار آموزش و پرورش اسلامشهر با انجام تحقیق بر روی مورچه ها در جشنواره جابر بن حیان منطقه خوش درخشید.

کد مطلب: ۸۱۸۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نابغه ی کوچک اسلامشهری: تفکر در زندگی مورچه موضوع تحقیق من در جشنواره جابربن حیان بود

کارن کشاورز حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران در این رابطه اظهار داشت :با توجه به کلام شیوای حضرت علی (ع) که میفرمایند ،در آفرینش مورچه دقت نموده و در خوردن و هضم غذا و اندام این حشره تفکر کنید ،من هم معیار تحقیق خود را در جشنواره جابر بن حیان بر روی مورچه ها با عنوان نابغه های کوچولو قرار دادم.

وی در ادامه افزود:من در ابتدا موضوع مورچه ها را با پرسش از والدین ، آموزگاران و بررسی کتب و سایت های مربوط شروع نمودم و سوال ایجاد شده برای من این بود که مورچه ها چه غذایی را بیشتر دوست دارند و در این رابطه با تهیه مواد غذایی و لوازم مورد نیاز از جمله ، گردو ، تخمه کدو،شکر ،نان لواش ، متر، دماسنج و ذره بین آزمایشات خودرا شروع نمودم.

کشاورز حمیدی تاکید کرد:در فاصله سه روز مواد غذایی را به فاصله یک متر از لانه مورچه ها قرار دادم و پس از گذشت این مدت مشاهده نمودم ، مورچه ها به سمت گردو و تخمه کدو بیشتر آمدند و به طرف شکر و نان لواش نرفتندو دریافتم مورچه ها به همه مواد غذایی دسترسی پیدا میکنند ولیکن مورچه هایی که در خانه ها زندگی میکنند با مواد غذایی گردو و تخمه کدو بیشتر سر و کار دارند و این مبنای تحقیق من در جشنواره جابر بن حیان بود.

وی این موفقیت و استمرار در راه فعالیتهای علمی خودرا مدیون والدین ، مدیر و کادر آموزشی آموزشگاه غیر انتفاعی نسل ماندگار و حمایت بیشتر مسئولین آموزش و پرورش از پژوهشگران کوچک میداند.

شایان ذکر است ، کارن کشاورز حمیدی علاوه بر فعالیتهای علمی خود،پنج سال است که در رشته ورزشی شطرنج هم حضور دارد و برتری در مسابقات فدراسیون شطرنج در بخش استانی ،آسیایی و شکست حریفانی از کشورهای آمریکا و سریلانکا را در کارنامه ورزشی خود را نیز به همراه دارد.

/خبرنگار:زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار