معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان

پنجاه هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت فعالیت می کنند

گرگان(پانا)- پنجاه هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت درحوزه سلامت به آموزش و پرورش کمک می کنند و در راستای سلامتی و نشاط دانش آموزان همکاری دارند.

کد مطلب: ۸۱۸۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پنجاه هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت فعالیت می کنند

همایش متمرکز استانی هفته سلامت و جشنواره سفیران سلامت باحضور طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت، مقیسه رئیس اداره سلامت، دکترامینایی مسئول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و بهداشت مدارس مرکز بهداشت استان، کرامتلو مدیر آموزش و پرورش شهرستان مینودشت، رزاقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبد، فدایی مدیر شبکه بهداشت شهرستان، مسئولین استانی و شهرستانی و فعالین عرصه سلامت مدارس شهرستان های استان و منتخبین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی، به میزبانی شهرستان مینودشت و دراردوگاه دانش آموزی شهید فهمیده برگزارشد.

طبرسامعاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک هفته سلامت و اعیاد شعبانیه و با اشاره به این که رویکرد برنامه های حوزه سلامت، شادی، نشاط و سلامتی درمدرسه و خانواده است، گفت :50 هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت درحوزه سلامت به آموزش وپرورش کمک می کنند و در راستای سلامتی و نشاط دانش آموزان همکاری دارند.

طبرسا اظهارداشت: اعتقادم براین است که مدرسه، محله و خانواده به عنوان یک محورتأثیرگذار می توانند محیطی آرام و بی خطر را ایجادکنند و سلامت روحی و روانی را به همراه داشته باشند. این سه ضلع باید درکنار هم حرکت کنند و شور و اشتیاق را در دانش آموز ایجاد نمایند اگردانش آموز با علاقه و زودتر از موعد مقرر به سمت مدرسه حرکت نمود یعنی این که کارها درست انجام شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل بیان کرد: درقالب فعالیت های تربیت بدنی می توانیم نسلی سالم، شاداب و متعادل تربیت کنیم و جامعه ای سالم و شاداب داشته باشیم.

وی با اشاره به بهداشت روان، متغیرهای اجتماعی، فضای مجازی و خرده فرهنگ ها به عنوان چهارعامل تهدید خانواده گفت: هرجاکه خانواده ورود کرد توانست جلوی مشکلات رابگیرد و اگر خانواده و مدرسه نتواند نقش خود را خوب ایفاکند آسیب های زیادی درجامعه مشاهده خواهیم کرد و زیان خواهیم دید.

طبرسا اذعان داشت: اگر امروز هرقدر برای بچه هایمان درخانواده وقت بیشتری بگذاریم دربزرگسالی دغدغه کمتر و نیاز به وقت گذاری کمتری داریم. وی همچنین گفت: فضای مجازی امروز دیگر مجازی نیست بلکه حقیقتی است که باید بپذیریم این فضا تا وقتی که سالم هست مشکلی ندارد ولی وقتی که مسموم شد خطرناک است و آسیب های زیادی را با خود به همراه خواهد داشت.

کرامتلو مدیر آموزش وپرورش شهرستان مینودشت ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان گفت: می خواهیم به بچه هایمان در قالب برنامه ای تحت عنوان سفیران سلامت، خود مراقبتی همراه با شادی ونشاط رایاد بدهیم و باید قدر دو نعمت سلامتی و امنیت را قبل از این که از دست بدهیم بدانیم. دو نعمتی که بسیارمهم و باعث آرامش انسان می شوند.

فدایی ریاست شبکه بهداشت شهرستان مینودشت هم ضمن تقدیر از اجرای برنامه های زیبا و شاد در این همایش گفت: همکاری و تعامل خوبی با دوستانمان در آموزش و پرورش داریم و معتقدیم که فرهنگ سازی را از مدرسه باید شروع کرد تا بشود نتیجه گرفت.

در پایان این همایش از فعالین عرصه سلامت مدارس و کارشناسان سلامت شهرستان ها و منتخبین جشنواره سفیران سلامت و مراقبین سلامت تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار