معاون وزیر آموزش و پرورش:

اقتدار جامعه مرهون زحمات معلمین است

زیرکوه (پانا) _دکتر کاظمی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در مراسم همایش تکریم فرهنگیان شهرستان زیرکوه گفت: جامعه معلمی با تمام کمبودها نقش خود را به زیبایی ایفا می کند و اقتدار جامعه مرهون زحمات معلمین است .

کد مطلب: ۸۱۸۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اقتدار جامعه مرهون زحمات معلمین است

دکتر علیرضا کاظمی در همایش تکریم فرهنگیان شهرستان زیرکوه با اشاره به جایگاه والای شهید مطهری اظهار کرد: دلیل اینکه روز شهادت استاد مطهری را روز معلم نامیده اند این است که ایشان علاوه بر اینکه انسانی کامل بود، رویکرد جدیدی را در فضای آموزش و پرورش آن زمان ایجاد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با معرفی آثار شهید مطهری در عرصه تعلیم و تربیت عنوان کرد در سیر کتابهای این شهید فرزانه این مسئله کاملا قابل مشاهده است که ایشان فیلسوف، معلم، متکلم و اقتصاددانی برجسته بوده و در کنار همه اینها معلمی روشنفکر و بی نظیر بوده است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع و ارزشمند معلمین اظهار داشت باید خداوند منان را بابت نعمت معلمی شاکر باشیم چرا که هیچ نعمتی بالاتر از این نعمت نیست، معلمی شغل نیست ، معلم یک کارمند نیست کار معلم مانند کشاورزی است که نهالی را کاشته و شب و روز دغدغه رشد آن را دارد.

کاظمی گفت: یک معلم خوب و باانگیزه و توانمند و برخوردار از دانش و بینش و رفتار معلمی می تواند یک تقدیر خوب را برای دانش آموزان رقم بزند، لذا جامعه باید دغدغه معلمی را داشته باشد.

دکتر کاظمی بستر توسعه هر کشور را سرمایه انسانی دانست و گفت :امروز در کشورهای پیشرفته سهم سرمایه انسانی در توسعه بیش از 80درصد است اما این سهم در کشور ما حدود 30 درصد است .

وی با بیان اینکه اقتصاد و توسعه کشورهای پیشرفته حول سرمایه انسانی می چرخد،گفت: مولد این سرمایه انسانی دستگاهی به نام آموزش و پرورش است و همه کسانی که در جامعه خدمت می کنند محصول دسترنج جامعه معلمین هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال گفت: امروز اگر می خواهیم سخن مقام معظم رهبری و شعار حمایت از کالای ایرانی را در جامعه نهادینه کنیم باید اول بعد فرهنگی آن را در جامعه نهادینه کنیم .

کاظمی با اذعان به اینکه امروز بسیاری از عقب افتادگی های جامعه ما ناشی از غفلت از فضای آموزش و پرورش است،بیان داشت:جامعه باید دغدعه آموزش و پرورش را داشته باشد و نگذارد معلمین ما در پیچ و خم های زندگی له شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:هفته بزرگداشت مقام معلم فرصتی است تا هم جامعه به این موضوع حیاتی توجه کند و هم خود معلم به نقش خود توجه کند.

دکترکاظمی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی از جامعه معلمین انتظارات بالایی دارد ،گفت:ما نیز به عنوان معلم موظف و مکلفیم که دانش آموزان را در مدرسه و خرج از مدرسه رصد کنیم و دردهای درونی مخاطبین خود را بشناسیم.

وی تاکید کرد:اصرار بر تربیت از مهمترین ویژگی های یک معلم است و هنر معلمی نیز در این است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به جایگاه معلمی، گفت: بالاترین نعمت ،نعمت هدایت است و این در دستان معلمین است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار