مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد: ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و سواحل خلیج فارس و دریای عمان خبر داد و گفت از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۸۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد: ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: امروز سه شنبه یازده اردیبهشت بارش‌های پراکنده‌ای در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین بارش‌هایی در قم، جنوب تهران و برخی نقاط اصفهان گزارش می‌شود.

وی با اشاره به بارش‌های پراکنده در روز سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز و زاگرس دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: آسمان کشور کمی تا قسمتی نیمه ابری است و غالبا تابش آفتاب گزارش شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط شرق و جنوب شرق با گرد و خاک همراه خواهد بود و در منطقه زابل طوفان شن در بعضی ساعات دور از انتظار نیست. سرعت وزش باد در دور روز آینده در سواحل خلیج فارش افزایش بوده و دریا مواج خواهد بود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از غرب کشور گفت: از روز پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه و لرستان را به دنبال خواهد داشت. این سامانه بارشی محدود به غرب و شمال غرب کشور است و به جنوب کشور نمی‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص نیمه شمالی کشور نیز گفت: در روزهای آینده در این منطقه بارش‌های پراکنده‌ای را نیز خواهیم داشت اما بارش‌ها قابل توجه نیست.

وظیفه درباره وضعیت جوی آسمان تهران گفت: در تهران نیز شاهد بارش‌های پراکنده‌ای هستیم. بیشترین و کمترین دمای این روز به ۲۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. در تهران نیز بارش‌هایی را برای روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه پیش‌بینی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار