مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در جمع هنرمندان تئاتر استان فارس:

افزایش مخاطب تئاتر از اهداف احیای تئاتر دانش آموزی است/ بهره گیری از هنر نمایش در ارائه محتوای آموزشی

شیراز (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: شادی و نشاط در بین دانش آموزان ما کمتر دیده می شود و تئاتر می تواند این شادی و نشاط دانش آموزی را دوباره زنده کند.

کد مطلب: ۸۱۸۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مخاطب تئاتر از اهداف احیای تئاتر دانش آموزی است/ بهره گیری از هنر نمایش در ارائه محتوای آموزشی

علی رمضانی در جمع اساتید و هنرمندان عرصه تئاتر استان فارس، اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش، آموزش عمومی و تربیت است و باید در حوزه های مختلف، بویژه برنامه های جمعی به دنبال ایجاد نشاط در دانش آموزان باشیم که یکی از آنها نیز تئاتر دانش آموزی است و هدف از این نشست نیز تلاش برای ارتقاء تئاتر دانش آموزی است .

وی با اشاره به رویکرد تربیتی تئاتر در دانش آموزان گفت: ما به دنبال آن هستیم تا در مدارس بیننده تئاتر تربیت کنیم و به بهره گیری از این هنر نمایشی در ارائه محتوای آموزشی، علاوه بر آموزش عمومی، شهروند خوب نیز تربیت کنیم .

وی با اشاره به اجرای طرح "یک روز شاد با تئاتر در مدرسه "برای اولین بار در مدارس فارس ، گفت :فارس به دلیل برخوداری از ظرفیت های انسانی توانمند ، زیر ساخت های فیزیکی مناسب در این حوزه و همچنین خواست مسئولین آموزش و پرورش استان، به عنوان مجری این طرح در سال جاری انتخاب شده است و در روز 11 اردیبهشت به عنوان روز تئاتر دانش آموزی در سال جاری، این طرح در مدارس فارس آغاز می شود .

رمضانی با بیان اینکه ، این طرح از سال آینده در همه مدراس کشور اجرایی می شود، گفت: در هم اندیشی با اساتید و هنرمندان حوزه تئاتر فارس و سایر هنرمندان سطح کشور، به دنبال رفع کمبود ها و نواقص این طرح هستیم تا بتوانیم از سال آینده به نحو مطلوب آنرا را در سراسر کشور دنبال کنیم .

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه" بیشترین تمرکز ما برای اجرای این طرح مدارس ابتدایی و شبانه روزی می باشد" افزود: برای اجرای مطلوب این طرح نیاز به ایجاد ظرفیت های مطلوب برای حضور اساتید هنر نمایشی و کمک رسانی آنها به آموزش و پرورش در اجرای آن هستیم .

در بخشی ازاین نشست تخصصی ،جمعی از هنرمندان و اساتید حوزه هنر نمایشی و تئاتر، به بررسی موانع و مشکلات موجود در تئاتر دانش آموزی پرداخته و راهکارهای عملی برای ارتقاء این هنر را در بین دانش آموزان ارائه نمودند .

در این نشست که با هدف آسیب شناسی و ارزیابی تئاتر دانش آموزی برگزار شد،به آثار تربیتی تئاتر در ایجاد خلاقیت و رشد استعداد های دانش آموزی ، جمع گرایی و بهبود سلامت روانی دانش آموزان ،آموزش مهارت های زندگی ،آثار درمانی تئاتر و ... اشاره شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار