سنجش نوآموزان پایه اول از 19 خرداد ماه سال جاری در 75 پایگاه آغاز می‌شود

مشهد(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش خراسان رضوی در نشست خبری از آغاز طرح سنجش نو آموزان پایه اول از 19 خرداد ماه خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۸۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری که در آستانه هفته معلم در دبیرستان "خلیج فارس "آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد برگزار شد اظهار کرد :در سال 1392 در حوزه آموزش ابتدایی نزدیک به 28 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سطح استان به وسیله وزارت آموزش و پرورش به ما اعلام شد، در مرحله اول 15 هزار نفر از این کودکان جذب شدند و براساس پایش انجام شده، 4873 بازمانده از تحصیل باقی ماند که امروز این تعداد به 724 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: لیست دوم معرفی شدگان بازمانده از تحصیل از سوی وزارت آموزش و پرورش تعداد 13 هزار و 11 نفر را در بر داشت که از این میان 2000 نفر در سامانه سناد حضور دارند.

حقیقی از حضور 15 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در سال جاری خبر داد و گفت : بر همین اساس امسال 17 میلیارد ریال را به مناطق کمتر توسعه‌یافته با هدف جذب نوآموزان تحت حمایت دولت اختصاص داده شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین خاطر نشان کرد: 76 مدرسه استان با جمعیتی کمتر از 10 دانش‌آموز فعال هستند ،در حال حاضر پنج مدرسه عشایری در سطح استان فعالیت می‌کنند که هر کدام با یک دانش‌آموز اداره می‌شود و در مجموع 6753 دانش‌آموز در سطح استان در مدارس عشایری آموزش می‌بینند، کلاس‌های عشایر در کانکس برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار