شوراها بر هزینه‌کرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت دقیق داشته باشند

بوشهر ( پانا ) معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: شوراها بر هزینه‌کرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت دقیق داشته باشند.

کد مطلب: ۸۱۸۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شوراها بر هزینه‌کرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت دقیق داشته باشند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهرستان کنگان با حضور معاون عمرانی استاندار بوشهر، امام جمعه و فرماندار کنگان، مدیران کل دفتر شهری و دفتر فنی استانداری و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کنگان برگزار شد.

مهرداد ستوده معاون عمرانی استاندار بوشهر در این همایش با تبریک روز شوراها اظهار داشت: شورا تجلی جمهوریت نظام و حاکمیت مردم بر مردم است و باید جایگاه این نهاد به خوبی تبیین شود.

وی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان نگاه ویژه‌ای به شوراها دارند تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا منتخبان مردم هستند و مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند و از مشکلات و دغدغه‌های مردم مطلع هستند.

ستوده با بیان اینکه شوراها عصاره و چکیده رای مردم هستند افزود: شوراها باید در تصمیم‌سازی کلان کشور نقش ویژه و موثری داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد: وظیفه نظارت دقیق و علمی بر هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر عهده شوراهاست و باید در این راستا با دقت و حساسیت نظارت کنند تا شاهد توسعه و پیشرفت باشیم.

ستوده با تاکید بر لزوم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی در برابر شوراها خاطر نشان کرد: شوراها در واقع نمایندگان مردم هستند و دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی مطالبات شوراها باشند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای اعضای شوراهای شهر و روستای استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: برگزاری دوره‌های جدید و تخصصی آموزشی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای اعتلای سطح دانش شوراها پیگیری کرده‌ایم و برنامه‌ریزی خوبی در این عرصه انجام گرفته است.

حجت‌الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان نیز ضمن تبریک روز شوراها به تبیین جایگاه شورا به عنوان پارلمان محلی پرداخت و خواستار توجه مسئولان به شوراها شد.

فتح‌الله نوروزی فرماندار کنگان نیز گفت: تقویت جایگاه شوراها مورد توجه و تاکید است و در این مسیر نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

اعضای شوراهای شهر و روستای شهرستان کنگان نیز به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار