انتخاب 115 معلم نمونه استانی بر اساس شاخص های تمام ساحتی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشستی خبری در دبیرستان خلیج فارس مشهد گفت: براساس دستورالعمل موجود در سند تحول بنیادین 1384 معلم نمونه منطقه‌ای انتخاب شده است، از میان آن‌ها 115 معلم استانی را با تأکید بر تمام ساحتی بودن آن‌ها برگزیده‌ایم.

کد مطلب: ۸۱۸۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب 115 معلم نمونه استانی بر اساس شاخص های تمام ساحتی

قاسم علی خدابنده در اولین نشست خبری سال جدید گفت: براساس دستورالعمل موجود در سند تحول بنیادین 1384 معلم نمونه منطقه‌ای انتخاب شده است، از میان آن‌ها 115 معلم استانی را با تأکید بر تمام ساحتی بودن آن‌ها برگزیده‌ایم. برای گرامی‌داشت هفته معلم 150 برنامه شاخص برگزار خواهد شد، این برنامه‌ریزی‌ها در جهت همکاری با سازمان‌ها به ویژه شهرداری و شورای شهر انجام می‌شود. برنامه‌هایی چون تجلیل از خانواده شورای فرهنگی، برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از معلمان نمونه مشهد در بوستان‌های شهر با همکاری شهرداری انجام خواهد شد.

وی افزود: 90 هزار فرهنگی در استان در حال فعالیت هستند و برای سال جاری 5000 نفر شرایط بازنشستگی دارند، تلاش بر این است تا با استمرار خدمت 25 درصد از آن‌ها موافقت شود و بتوانند به خدمتشان ادامه دهند.

خدابنده گفت: برای سال جدید 380 نفر سهمیه سرباز معلم خواهیم داشت، باید توجه داشت که برای سال تحصیلی پیش‌رو، ورودی معلمان به سازمان آموزش و پرورش 1800 نفر است، این درحالی است که 5 هزار معلم در سطح استان کمبود داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: در مجموع 36 میلیارد تومان بدهکاری آموزش و پرورش به معلمان حق‌التدریس شاغل در استان است ضمنا در استان خراسان رضوی هزار نیروی حق التدریس آزاد داریم که این افراد استخدام آموزش و پرورش نیستند و حقوق خود را تا فروردین ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

وی افزود: مشکل افزایش حقوق و پرداختی‌ها به معلمان به وسیله وزارت آموزش و پرورش حل نخواهد شد؛ چرا که بودجه در مجلس تعیین می شود و ما مکلف هستیم تا بودجه تصویب شده در مجلس را در نظر داشته باشیم، با این حال در سال جاری 5 تا 16 درصد افزایش حقوق برای فرهنگیان خواهیم داشت.

خدابنده اظهار کرد: مشکلات ساختار قامتی دانش‌آموزان به ویژه در میان دانش‌آموزان دختر به صورت جدی است،این مشکلات ساختار قامتی در میان دختران دانش‌آموز بارزتر است و منجر به ایجاد مشکلاتی می‌شود. بر همین اساس آموزش و پرورش، کانون‌های حرکات اصلاحی را در نظر گرفته تا با بهره‌مندی از معلمان تربیت بدنی متخصص در حوزه آسیب‌شناسی بدنی این نقص‌ها در میان دانش آموزان رفع شود.

وی گفت: مشکلات دیگری چون کم تحرکی دانش‌آموزان، استفاده از کوله‌های سنگین و تغذیه نامناسب موجب اختلال در مراحل رشد دانش‌آموز می‌شود. متأسفانه وضعیت فضای ورزشی برای دانش‌آموزان سطح استان، نامناسب است. به صورت میانگین تنها 14 سانتی‌متر فضای پوشیده نسبت به هر دانش‌آموز در استان وجود دارد. در حال حاضر حدود 25 استخر و 25 سالن ورزشی در حال ساخت در سطح استان وجود دارد و امید داریم برای سال جدید به بهره‌برداری برسد.

خدابنده ادامه داد: حدود یک میلیون نفر در دوره جدید مسابقات قرآنی دانش‌آموزی شرکت کرده‌اند که در مرحله آموزشگاهی 300 هزار نفر برگزیده شده‌اند و 3000 نفر در مسابقات استانی شرکت خواهند کرد. این دانش‌آموزان در 14 رشته قرآن، عترت و نماز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. همچنین از میان آن‌ها 90 نفر برگزیده شده و به مسابقات قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش فرستاده خواهند شد.

وی گفت: میزبانی مسابقات دانش‌آموزی در سال جاری بر عهده استان خراسان‌رضوی است. نکته مهم اینجاست که پنج سال گذشته خراسان رضوی، رتبه نخست این مسابقات را کسب کرده است. در کنار این مسابقات به صورت همزمان، مسابقات فرهنگی و هنری در 86 رشته برگزار شده که بیش از یک میلیون نفر شرکت کردند و خراسان رضوی رتبه اول را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار