مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران:

با کمبود معلم مواجه هستیم/ساماندهی نیروی انسانی راه حل مشکل

تبریز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: 3 هزار و 440 معلم در سال 97 بازنشسته می شوند  و هزار و 500 نفر از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان تامین می شوند و در واقع خروجی نیروی انسانی آموزش پرورش از ورودی بیشتر است و لذا سیاست ما در این مورد ساماندهی نیروی انسانی و استفاده حداکثری از نیروی انسانی موجود است.

کد مطلب: ۸۱۸۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
با کمبود معلم مواجه هستیم/ساماندهی نیروی انسانی راه حل مشکل

جعفر پاشایی در آستانه هفته معلم در جمع اصحاب رسانه در سالن اجلاس خانه معلم شماره 2 تبریز ضمن تبریک هفته معلم و تشکر از حمایت های استاندار و امام جمعه تبریز برای همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت استان و با اشاره به برخی عملکردهای آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی گذشته ادامه داد: یکی از این اقدامات مهم در سال گذشته طراحی و استقرار نظام جامه برنامه ریزی بود و در حال حاضر تمامی مدارس استان حتی در دورترین نقاط استان دارای برنامه هستند.

وی ادامه داد: کسب جایگاه دوم کشوری به دلیل کسب رتبه های برتر کنکور یکی دیگر از افتخارات سال تحصیلی گذشته بود و همچنین در ارزیابی سالانه دستگاه های اجرایی از 56 دستگاه استان آموزش و پرورش استان به عنوان رتبه اول دست یافتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: در اسکان فرهنگیان در نوروز 97 نسبت به سال گذشته نزدیک به 50 دردصد افزایش داشتیم.

پاشایی گفت: سیاست ما جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار است و در این مسیر از ظرفیت های جدید باید استفاده حداکثری باید داشته باشیم.

وی با تاکید بر توسعه مراکز رفاهی و و ارتقا سطح معیشتی معلمان گفت: برای همین منظور پروژه مرکز تخصصی دندان پزشکی از محل منابع استانی در 3 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: نوع نگاه و رویکرد آموزش و پرورش استان تاکید بر اخلاق مداری و رضایت مندی است و برنامه محوری نیز خیلی مهم است.

پاشایی بیان کرد: کار بی حاشیه و پرداختن به ماموریت ها و وظایف اصلی یکی از موارد مهم و مورد تاکید ما است و این که هرکس در قبال کار خود در اندازه مسئولیت خود پاسخ گو است.

وی با بیان این که رویکرد برنامه های هفته معلم اولین نکته بحث مدرسه محوری است تکریم از معلمان را به صحن مدارس برده ایم، افزود: روز پنج شنبه مراسم تجدید پیمان در مزار شهدا و دیدار اعضای ستاد بزرکداشت مقام معلم و 5 معلم از نمونه استان با امام جمعه تبریزدیدار خواهند کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: روز شنبه 15 اردیبهشت زنگ سپاس معلم در مدرسه تیزهوشان شهید مدنی با حضور استاندار نواخته خواهد شد.

پاشایی با اشاره به برنامه های ابتکاری در ایام هفته معلم گفت: پویش های داوطلبانه سپاس معلم و حضور عموم مردم و تشکل ها به صورت خودجوش در سطح معابر و خیابان ها برای قدردانی از زحمات معلمان یکی از این برنامه های ابتکاری است و برگزاری جنگ های فرهنگی و تجلیل از فرزندان فرهنگی و تجلیل از بازنشستگان و بانوان فرهنگی سرپرست خانوار از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

وی بیان کرد: امسال26 میلیارد تومان برای سرانه مدارس شبانه روزی، روستایی و مدارس خاص و هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان دارای نیازهای ویژه و حقوق و مزایای کارکنان پرداخت کرده ایم و فقط پاداش بازنشستگی سال 96 مانده که این مشکل به صورت کشوری است و مختص استان ما نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: مدیر دو تابیعتی در آموزش و پرورش استان نداریم و سفر مدیر آموزش و پرورش یکی از نواحی تبریز ماموریت نبوده بلکه مرخصی برای ایشان جهت سفر به خارج از کشور صادر شده است.

پاشایی با اشاره به کمبود معلم در استان گفت: یکی از چالش های مهم آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است البته چندین سال با این چالش مواجهیم و دو سال است که جدی تر شده است.

وی افزود: 3 هزار و 440 معلم در سال 97 بازنشسته می شوند و هزار و 500 نفر از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان تامین می شوند و در واقع خروجی نیروی انسانی آموزش پرورش از ورودی بیشتر است و لذا سیاست ما در این مورد ساماندهی نیروی انسانی و استفاده حداکثری از نیروی انسانی موجود است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ما از نظر آمار دانش آموزان معتاد در رتبه 31 کشوری هستیم ولی مدارس مناطق پرخطر استان را تحت نظر داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار