سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پانا: پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان به‌زودی به دادگاه می‌رسد

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گفت گزارش تحقیق و تفحص از این صندوق هنوز در اختیار قوه قضائیه قرار نگرفته اما از مدت‌ها پیش قوه قضائیه به‌عنوان مدعی‌العموم وارد شده و به‌زودی به دادگاه می‌رسد.

کد مطلب: ۸۱۷۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پانا: پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان به‌زودی به دادگاه می‌رسد

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و بیست و ششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال پانا درباره سرانجام موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در قانون برنامه دوم توسعه و در تبصره 63 این قانون مجوزهایی به آموزش و پرورش داده شد تا صندوقی را تأسیس کند. در سال 74 این صندوق طبق قانون و مصوبه هیات وزیران تشکیل شد و از سال 74 کار خود را آغاز کرد. عمده فعالیت این صندوق اقتصادی بوده و شرکت‌های مختلفی داشته و حدود 48 درصد بانک سرمایه هم متعلق به این صندوق بوده است. طبق قوانین این صندوق فرهنگیان می‌توانستند 5 درصد حقوق خود را به صندوق واریز کنند و دولت هم موظف بود همین میزان را در طول سال واریز کند اما در برخی از سالها واریز نکرده و در برخی از سالها واریز کرده است.

حجت الاسلام اژه‌ای ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان از سال 87 به بعد دچار یکسری مشکلات شد این صندوق 900 هزار عضو دارد. یکی از گرفتاری‌های این صندوق تغییر افراد مسئول و مدیرعامل بوده است به‌طوری که در طول 10 سال 13 مدیر عوض شد و هر چه جلوتر می‌رود این تخلفات بیشتر شد. در سال 92 مشکلات بیشتر می‌شود و سال 94 به اوج خود می‌رسد و در سال 95 دستگاه قضا به این موضوع ورود می‌کند.

سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: در سال 89 بازرسی کل کشور به آقای حاجی بابایی وزیر وقت آموزش و پرورش وقت تذکری می دهد و در سال 93 نیز بار دیگر به وزیر وقت و بانک مرکزی تذکر می‌دهد در سال 94 گزارشی تهیه می‌شود که این موضوع از تذکر گذشته و به جرم رسیده است. تا کنون 47 نفر در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه مورد تحقیق قرار گرفتند و تفهیم اتهام شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار