آخوندی مطرح کرد: قیمت‌ها با رقابت پایین می‌آید نه با سیستم تعزیراتی

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها در سایه رقابت اجرا می‌شود، می‌گوید قیمت‌ها با رقابت کنترل می‌شود و سیستم تعزیراتی دیگر کارآمد نیست.

کد مطلب: ۸۱۷۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آخوندی مطرح کرد: قیمت‌ها با رقابت پایین می‌آید نه با سیستم تعزیراتی

عباس آخوندی در حاشیه نشست هم اندیشی تشکل‌های بخش‌خصوصی حوزه راه‌و مسکن با مسئولان ارشد وزارت‌ راه‌و شهرسازی گفت: امروز جلسه‌ای با تشکل‌های حمل و‌نقلی و حوزه مسکن داشتیم که جلسه خوبی بود و حرفه‌ورزان مختلف مسائل را در حوزه‌های حمل‌و نقل و مسکن و شهرسازی مطرح کردند؛ در این میان با توجه به مبنایی که ما داریم، موضوع این هم‌اندیشی بحث و بررسی بزرگ شدن نقش بخش‌خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی است.

وی ادامه داد: منظور از بزرگ‌شدن لزوما اندازه اقتصادی شرکت‌ها نیست، بلکه این بخش در فرآیند تصمیم‌سازی شراکت داده شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید به حاکمیت قانون احترام بگذاریم، گفت: بحث دیگر در این زمینه، تجاری‌سازی فعالیت‌ها است. سیاست یارانه شکست خورده است، منظور من از خصوصی‌سازی، تجاری‌سازی است؛ به این معنا که باید عرضه کننده کالا و خدمت، قیمت را بهینه کند و آن را در بازار آزاد به فروش برساند. به تمام معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی دستور دادیم تا فرآیند تجاری سازی را بررسی کنند.

وی درباره آزادسازی قیمت‌ها گفت: در برابر آزادسازی مقاومت زیادی شده است. یکی از مقاومت‌کنندگان نیز همین صدا و سیماییها هستند که سریعا در بحث آزادسازی، بدل آن را پیاده می‌کنند؛ بنابراین نمی‌شود بگوییم که باید خصوصی انجام شود ولی آزادسازی را نادیده گرفت.

آخوندی اظهار داشت: بحث دیگری که برای من مهم است، بحث رقابت است. با رقابت، قیمت‌ها پایین می‌آید نه با سیستم تعزیراتی. ما به رقابت اعتقاد داریم.

وزیر راه و شهرسازی یکی از مهمترین حوزه‌های این وزارت را پیگیری موضوع ریلی عنوان و تصریح کرد: در حوزه ریلی بحث اتصال شبکه‌های ریلی موجود به چشمه‌های بار را پیگیری کرده‌ایم. بحث دیگر رفع گلوگاه‌های ما در محدودیت شبکه است که در حال ۲، ۳ و یا ۴ خطه شدن هستند. همچنین اساسنامه شرکت حمل‌و نقل حومه‌ای را به هیات وزیران تقدیم کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار