کارگاه آموزشی پیوست نویسی فرهنگی برای فعالیت های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

کرج (پانا) - کارگاه آموزشی پیوست نویسی فرهنگی برای فعالیت های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن اجتماعات شهید مطهری واحد کرج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی پیوست نویسی فرهنگی برای فعالیت های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

کارگاه آموزشی پیوست نویسی فرهنگی برای فعالیت های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و با حضور حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن اجتماعات شهید مطهری واحد کرج برگزار شد.

دراین کارگاه آموزشی که ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه بود، بنیانیان به تشریح اهمیت جایگاه پیوست نگاری فرهنگی در جامعه امروز پرداخت.

وی که در جمع مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج سخن می گفت به تاکید این پیوست نگاری بر مسائل آموزشی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: پیوست فرهنگی از مفاهیم نو پدید است که در پی واژگان راهبردی مهندسی فرهنگ، مهندسی فرهنگی و مدیریت فرهنگی توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) طرح گردیده و علاوه بر این­که موضوع مراکز عمده­ی سیاستگذاری قرار گرفته، اذهان بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشگران را به خود معطوف نموده است.

وی وجه مشترک برداشت­های گوناگون از پیوست فرهنگی را توجه به بعد عملیاتی و تأثیرگذاری آن در مدیریت فرهنگی کشور دانست و گفت: آنچه حائز اهمیت است این است که اجرای پیوست فرهنگی، فرهنگ عمومی و تخصصی کشور اسلامی را چقدر دچار تحول می­کند؟

بنیانیان ادامه داد: پیوست‌نگاری فرهنگی به تنهایی تحولی ایجاد نمی‌کند اما آغاز حرکت به سمت تحول اساسی در برپایی تمدن نوین اسلامی است.

وی پیوست فرهنگی را به عنوان ابزاری کارساز معرفی کرد که پیوند مدیریت راهبردی با مدیریت اجرایی کشور را با محوریت فرهنگ فراهم می­سازد و افزود: تمامی لایه­ها و ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور در یک فرآیند تدریجی بدون وجود پیوست فرهنگی قابلیت اجرا نخواهند داشت.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با توجه به الزام قانونی مبنی بر لزوم پیوست‌نگاری فرهنگی برای طرح‌های بزرگ در کشور توسط دولت، تحقق این امر مهم بایستی با همکاری پژوهشگاه، حوزه های علمیه و ودانشگاه‌های کشور صورت گیرد.

حسن شوندی معاون فرهنگی دانشجویی واحد کرج نیز گفت: این کارگاه آموزشی با توجه به ضرورت­های مدیریت تحولات اجتماعی بر مدار فرهنگ اسلامی، سعی در تبیین چرایی و چیستی و تبیین مدل مفهومی پیوست فرهنگی بویژه در محیط دانشگاهی و با رویکرد مسائل آموزشی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار